15 december 2014

Sista veckan

Jag vet inte hur det gick till, men på något vis har jag nu lyckats komma till den sista arbetsveckan dethär året. Det borde alltså betyda att hela höstterminen redan är förbi, och VÅRterminen lurar bakom hörnet. Alltsååå... Hur i hela fridens namn gick det till!?!? Vi startade ju just igång verksamheten? Nåja, hur som haver så har jag bara fyra arbetsdagar kvar innan jag inleder mitt aderton dagar(!) långa jullov. Ni anar inte hur skönt det ska bli att 1. sova hela dagen om jag så vill 2. skippa lunchen och äta frukost klockan elva istället 3. ligga i soffan och äta choko hela dagen 4. kolla tusen filmer och tv-serier när jag äntligen har tid 5. gå ut på en promenad så länge det är LJUST 6. bara vara. Ja, efter de senaste veckorna känns det mer än behövligt med lite julledigt... Dessutom ser jag framemot experimentet med att vara hemma och se om det gör mig frisk från min eviga förkylning (14 veckor still going strong...). Då jävlar ska jag komma igång med träningen och #hurttigalivet igen från januari. Får vara vafan e vill! Konditionen är i botten och röven hänger som aldrig förr..

Idag är det måndag, och jag borde alltså vara påväg mot Nykaabi och sen Jeppis vid dethär laget. Men sini nej, det gick ju inte för sig. I morse när jag vaknade hade jag så sjukt i ryggen att jag inte kunde böja mig. En putande puckel i ryggslutet talade om att den förbannade disken hade kommit ut lite igen... Just som jag började få förhoppningar om att jag skulle bli bättre (vi kan ta det i ett skilt inlägg). Just my luck.. Så nu är det bara att knarka värkmedicin och vila som gäller. Därför passar jag ikväll på att göra sånt som inte kräver så mycket, alltså baka Rocky Road, skriva adresser på julkorten och fixa de sista julklapparna. Sånt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar