18 december 2014

I dåligt skick


Godkväll i stugorna! Orsaken till den bittra uppsynen är min förkylning. Och min rygg. Och och och.. Näämen. Annars är jag väl ganska glad, jullov tj1! Fredag imorgon och sista jobbdagen inför julen, helt otroligt! Gissar dock att julen svischar förbi i ett huj och så är jag tillbaks på jobbet på nolltid. Men bra är väl det, för då är det ju snart sommarlov också..? Haha.

Idag har jag jobbat 8:30-15:30. En bortglömd julandakt blev ringdanser istället. På eftermiddan var det så lugnt att jag till och med hann "inventera" skåpen på jobbet lite. For raka vägen till HVC och fysioterapeuten, där jag fick några sista tips och tankar kring min rygg. Ibland känns det som ett evigt tjatande med denhär ryggen.. Jag springer från ett ställe till ett annat, får tips hit och hjälp dit, men inget hjälper i slutändan. Jag får bara ta det som det kommer. Se glad ut fast det gör så sjuhelvetes ont. Denhär veckan t.ex. har varit en sämre ryggvecka. Fått knarka värkmedicin, men ändå varit lite handlingsförlamad. Obekvämt att stå, gå, sitt, ligga... Nå, idag när jag vaknade kände jag att det var lite bättre. Men vad händer då? Jo, jag blir superförkyld istället! Som ni kanske vet har jag varit mer eller mindre förkyld i fjorton veckor. Idag kände jag första gången i bihålorna. Tungt huvud och allmänt hängig, huvudvärk också. Det kan bara tyda på en sak.. Menmen, bara en dag kvar på jobbet, och så aderton dagar hemma. Om jag inte blir frisk då så vet jag inte!

Och vad jag har gjort ikväll, det får ni alldeles strax veta i dagens videobloggjulkalenderlucka!

2 kommentarer:

  1. Nu ska du gå till doktorn och berätta om förkylningen! (Om du inte redan gjort det). Man ska inte vara förkyld så länge! :) Troligtvis har du fått nån envis bacilusk som du behöver starkare grejor för att ta kål på.. Hoppas du blir frisk snart, vet hur jobbigt det är att gå runt med förkylning i många veckor.

    SvaraRadera
    Svar
    1. jag var redan för 5-6 veckor sen och "visade upp mig" till företagsläkaren.. han rekommenderade sjukskrivning 2 veckor men det hade jag inte möjlighet till då, så därför ska jag vara ledig 3 veckor nu över julen istället. hoppeligen blir jag frisk! misstänker nämligen att det beror på luften vid arbetsplatsen :/

      Radera