6 december 2014

Itsenäisyyspäivä

Som i princip alla självständighetsdagar hittills i mitt liv spenderade jag dagen hemma i Jutas, i köket, med delar av min släkt och familj, och bakade pepparkakor. Det är en tradition vi haft så länge jag kan minnas, och hoppas vi ska ha länge till. Strax över 500 pepparkakor blev det idag, så även om mycket av degen for i magen (fyfan vad jag kommer må illa i natt/imorgon!) fick vi nog utbakat en del också. Vi hade lite matpaus där mitt i, men annars bakade vi mellan halv elva och tre ungefär. Medverkande: mamma, jag, moster, Felicia, Heidi, och Kati var väl med på ett hörn också.

Efter pepparkaksbakandet satt jag och slappade en stund, och Nina var svängande med ett AVON-paket, innan jag trampade iväg till stallet. Jestas så fort det blir mörkt i dethär landet nuförtiden! Var ute 1 h 15 minuter med Elli idag. Sen trampande hem i mörkret, hade det inte varit fullmåne så skulle jag ha cyklat i diket tio gånger tror jag bestämt... En varm bastu och en skön dusch väntade på mig hemma, och sen hann jag ännu prata med pappa och faffa en stund i garaget innan jag styrde kosan hem-hem till Årvas. 

Nu ska jag bara ladda upp dagens videobloggjulkalender (ni ba: NÅ ÄNTLIGEN!!!) och sen blir det "självständighetsfest" hos Jossa. Är ganska trött och slut efter dagen, så gissar det inte blir så långt besök.. Men man vet ju aldrig!

 Dagen till ära iklädd blåvit pyjamas!
 Om ni jämför med bilden i föregående inlägg så märker ni att min nya telefon (här på bild) tar mycket skarpare bilder. Amazing!
 Det bästa: DEGEN!
Selfie 1
 Selfie 2
 Gaaanska mycket!
 Hej Elli!
 I sadelkammaren bor några gölliga små kattungar...
 ... men mamma-katten är en riktig mardröm, så henne aktar jag mig för!
 Hej Sanni!
 Kokkoo Kossu!
 Hanna kände inte för att posera...
 ... men det gjorde däremot Vipu.
Tanten <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar