2 december 2014

Ambitions

Alltså, finns det nåt mer irriterande än när man vill göra tusen saker, har motivation för det, är inspirerad, men absolut inte har tid? Jo, det finns det faktiskt! Och i den situationen befinner jag mig just nu. Som jag redan berättat så har jag 20+ inlägg i utkastet. Jag har också en hel del jag borde/vill göra här hemma. Jag har inte sådär jättemycket program på kvällarna nu (nå, who am I kidding, det har jag väl alltid!?) när jag inte tränar så mycket. Så tid finns det, men problemet för mig just nu är att komma mig för att göra saker.

Vanligtvis är jag hemma från jobbet vid fyratiden. Fixar ihop nåt ätbart och sen har jag, som idag t.ex., inte spikat nåt program för resten av kvällen. Försöker komma oss i säng vid elva-tolvtiden, så det är ju ändå rätt många timmar åt att förflytta blogginlägg från utkastet.. Men nehej! Vet ni varför jag inte kommer mig för det? Jo, för att jag alltid fastnar med nåt annat! Och oftast är det andra jag fastnar med en av de sakerna som jag vill göra, men inte kommer mig för. Ungefär som när man städar, och börjar torka damm i ett rum, går sen och tar ut mattorna i ett annat, plockar disken i ett tredje, sorterar skivor i ett fjärde...... Alltså kan vi sådär kort sammanfatta och säga att jag har svårt att välja vad som är viktigt och oviktigt. Har gjort ihop en kort lista på saker jag vill/borde göra på kvällarna de närmaste veckorna:


Vad gör jag då? Ja, det är väl ungefär allt detdär... Men bara nån minut i taget! Börjar på med ett blogginlägg.. Går och pysslar en stund.. Gör videoblogg.. Laddar upp på Youtube.. Organiserar i skåpen en stund.. Pysslar mera.. Läser bloggar.. REPEAT. Alltså får jag inte gjort ett skit av det jag vill på kvällarna, sist och slutligen! Livets dilemman en tisdagkväll.

2 kommentarer:

  1. låter så bekant.. man gör lite av allt vilket gör att inget blir klart.. frustrerande!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. exakt!! å fast man vet om de så gör man inget för att ändra saken.. hur dum får man egentligen va?? :D

      Radera