29 december 2014

Året 2014: Juni

Jag köpte sommarblommor och planterade ut dem. Njöt av grön och vacker natur! Sommaren var äntligen här, men inte sommarvärmen...
Examenskalasen kom på löpande band. Firade t.ex. Janicas hälsovårdarexamen första helgen i juni.
Var på en och annan skön tur med Elli längs härliga landskap.
En fredagkväll blev det cider på Kaffestugan...
... och lite efterhäng hemma hos Benny.
Träffade Hanna över en snabb lunchdate i Vasa. I samma sväng var jag och hälsade på Tees och Lewis till deras nya hem i Dragnäsbäck. Väntan på lilla bebben i magen skulle snart vara över, men det visste vi inte då...
Jag fixade ihop en inredningsstege av gamla höstörar. 
Det bästa på hela månaden var väl nog att jag fick SEMESTER! (men tänk att det var så kallt att man måste ha långärma och jacka på sig då...)
Hälsade på Marie och Robbi i Jutas, och introducerades för deras nya hus.
Det var Sorakunkku i ett stekhett Jepo.
Vi grillade en del. Majsen var alltid bäst!
Vi körde också varmans i Härmä två dagar.
Det var midsommarfredag, och vi firade i goda vänners lag hemma hos Madde & Rico i Tacksamviken.
Efterfest blev det i grannarnas uthus.
Midsommarlördagen spenderade vi ute vid Kalles familjs villa tillsammans med Swingclub-gänget.
Jag gick på (för min del) årets första PUF-match.
Syrenerna doftade så underbart...
... och jag spenderade många kilometer på cykeln om kvällarna.
Min första semesterdag firade jag i Jeppis med naprapatbesök, shopping och lunch på O'Learys. Avslutade med att hälsa på Josse i Bennäs.
Efter Sorakunkku satte vi igång på allvar med planeringen och fixandet inför NNSB's 30-årsfest. Det blev många kvällar vid Måtas...
Jag gick på loppisrace i Munsala med Maria och hennes mamma.
Jag tränade fortsättningsvis flitigt, och lyckades skärpa mig ganska bra med maten också, vilket resulterade i att jag ofta blev glad när jag såg mig i spegeln.
Det ordnades loppis vid Hällnäs UF, där jag sålde bort lite grejer. Kom hem med nåt nytt också, förstås...
Vi hade "klassträff" med en del av Yrkesflickorna hemma hos mig. Grillade och hade det bra!
Kalle och jag bokade också södernresa till september.

I juni var det också dags för finalen i Radio X3M:s Popturné på Santa Fé i Ekenäs. Sambons band Tasty Daze knep hem segern, och priset var att spela nästa dag på Popkalaset. Honom såg jag alltså inte till på hela helgen! Där strax före midsommar tittade också Tees' och Lewis lilla baby Miles ut. Bara 1800 gram vägde han, så det blev en del tid på sjukhuset före de fick komma hem. Janica och Johan fick också sin Melvin i samma vevor. Annars hände det inte så mycket annat utom att jag hade en riktigt dålig ryggperiod där med ett lite större ryggskott. Det bästa med juni var nog faktiskt när jobbet tog slut och jag fick min efterlängtade första semester!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar