29 december 2014

Året 2014: Juli

Om jag ska beskriva min julimånad med ett ord så är det: Semester. Och i det ordet kan ni baka in sol, värme, lediga dagar, många roliga händelser... Juli var den perfekta månaden, årets bästa månad, om jag ser tillbaka. Så mycket som hände, så många fina dagar i bagaget.

Spenderade ett dygn ute på Långö-villan tillsammans med mamma.
Gick på loppisrace i Jeppo med Madde, Maria och Marias mamma. En av dedär roligare eftermiddagarna i sommar!
 Fixade ihop en fotovägg.
 Njöt av vackert väder...
... och cyklade en helmassa. En 20 kilometers kvällstur klådde gymmet med hästlängder!
Det var Vörådagarna, och på fredag åkte vi buss till Maxmodansin...
... medan vi på lördag var bjudna hem till Linn och Åcke i Vörå på lite grillning och "efterfest" på Ståorbjärji.
 Var på loppisrace i Karvsor-Kovik-Tuckor i sällskap av Linn på Vörådagarnas söndag (årets värsta dag att gå på loppisrace: 30 grader varmt och två dagars krapula i bagaget...)
 Hanna och jag var en sväng till Tuuri på lite sommarshopping.
 Min bil dog och lämnade i Jutas för tre månader framöver...
 Vårt pilträd dog i en storm...
... men det fixade vi! Nu väntar uteplatsen på att nya träplattorna ska läggas (vårens projekt).
 Vi hade Swingclub hemma hos Uffe & Camillas...
... och fortsatte sen till Kaffistogodansin.
 Vi hade ett getingbo på balkongen...
... och jag fick så lov att sola/boknörda nere på gräsmattan istället.
 Madde och jag tog cyklarna ner till Hällnäs för varsin glass i solnedgången. Härligt!
 Mor och far firade silverbröllopsdag.
 Vi var en helg på Kardaanikunkku i Kaanaa (Tammerfors).
 Vi lyssnade på KAJ's sommarplåga Jåo nåo e ja jåo yolo ja nåo (och gör det än).
 Jag vaxade trägolven i huset. SVEJTTOT!
 Spenderade x-antal timmar på stranden. SÅ HÄÄÄRLIGT!
 Hälsade på nyblivna mamman Tees och gölliga LILLA Miles.
 Det var V-A-R-M-T!
 
 Madde, Maria och jag hade den perfekta sommardagen ute på Tisskärssand, med en liten sväng till Marias villa.
 Vi firade NNSB 30 år med en hejdundrande fest ute vid Måtasberget.
 Jag gick på matmarknad och torgloppis i Jeppis under Jeppisdagarna.
Maria fotade massa snygga bilder på mig nere vid havet.

När mina fyra härliga semesterveckor var slut var det dags för mig att smygstarta höstens jobbande. Det gjorde jag med att jobba på Karvsor dagis (dit sommardagis i år var centrerat) sista veckan i juli. Kalle hade också "semester" 3 veckor, varav en av dem spenderades i studion med Tasty Daze, en annan i verkstan inför Kardaanikunkku, och den tredje var vi så i luven på varandra att vi ett tag till och med funderade på att flytta isär... Här finns lite tankar kring det. Så här behövs det inga samkoordinerade semestrar framöver! Jag sålde fortsättningsvis på Hällnäs loppis, och mycket av det som blev över när de stängde sände jag till välgörenhet. Camilla ordnade också en tvåtimmars zumba i Maxmo. Det var verkligen välbehövligt efter allt semestrande! Jag hann också träffa Jepo-Hanna en sväng, det var minsann länge sen, efterföljt av lite Toyota-testning inför Kardaanikunkku, när jag en gång var i Jepo. Eftersom vädret var så hett ute, blev det också väldigt varmt här inne hos oss. Led av otrolig sömnbrist när det var som värst, fattar inte varför vi inte skaffade en fläkt... Hade kanske varit lite gladare då!

En av de allra bästa sakerna som hände i juli, under sommaren och kanske till och med detta år, var att jag och Conny tog upp kontakten igen. Det var under Vörådagarna som vi insåg hur länge det gått sen vi senast pratat och träffats. För ungefär fyra år sen delade vi allt, och plötsligt hade tiden bara passerat... Nå, jag kan informera er om att när vi väl kom oss för det så var det som om ingen tid alls gått! Så glad att jag "fått tillbaks" Conny i mitt liv. Käraste "lillebror", han är aldrig mer än ett sms ifrån.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar