15 december 2014

Macadamia Flawless

I bloggjulfestens goodiebag fick jag hem en produkt vid namn Macadamia Flawless. Macadamia-serien har jag tidigare hört talas om, t.ex. Anki har skrivit om det på sin blogg. Själv var jag väldigt nyfiken, så jag provade genast jag hade chansen. Instruktionerna var lite tudelade, men jag har i alla fall använt detta skum istället för andra produkter i duschen. Annars brukar jag köra shampoo + inpackning + balsam, men nu har jag bara använt denna direkt i vått hår, dragit igenom med fingrarna och låtit verka i fem minuter. Sen sköljt bort, torkat håret, virat in i en handduk 10-15 minuter, borstat och låtit självtorka. Här kan ni se en video hur man gör. Nästa gång ska jag prova tvätta med vanligt shampoo först, och använda detta som inpackning + balsam...


Här ovan kan ni se hur mitt hår börjat se ut när jag använt Flawless. Mycket mjukare, glansigare, och framförallt lättare att reda ut! Jag brukar annars ha halva håret i borsten, men med Flawless har det varit betydligt mindre! MEN.. Jag har ett klagomål. Håret blir mycket fortare flottigt! Förr har jag klarat mig tre-fyra dagar utan att tvätta håret (om jag inte gör nåt särskilt alltså), men nu går det bara en-två dagar innan speciellt pannluggen och roten är flottiga.. I Flawless används ju ämnen som tar fram hårets naturliga oljor, så jag antar att mitt hår inte är tillräckligt torrt för denna produkt. Nå, det kan ju också bero på att jag inte tvättat med shampoo före. Får nog ta och prova på det och rapportera vidare, för annars är jag väldigt nöjd med utseendet på håret efter tvätt med Flawless. Det kom till och med lite lockar!

4 kommentarer:

  1. Har använt Macadamias schampo och upplevde också att jag blev tvungen att tvätta håret mycket oftare. Använder också deras inpackning ibland, den är riktigt bra :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. nu när jag tvättade med vanligt shampoo (Wella) före så har håret hållit en dag till :)

      Radera