21 december 2014

Ett dygn på vift

Godkväll på er! Här har det varit tyst, endast några tidsinställda inlägg har kommit upp under det senaste dygnet. Igår började vi dagen med att hämta hem vår gran. Duschade fort, hoppade i rena kläder, packade väskorna, och åkte iväg mot Vasa. Började med lunch på Chili/Lime och gick sen en liten stund på stan, i jakt på de allra sista julklapparna. Parkerade sen bilen hemma hos Daniel och Luzilla, och orienterade oss tillsammans med dem iväg till Biitsihalli i Karkmo, en bit utanför Vasa. Verkligen udda ställe, men det fyllde ju sin funktion! Där träffades vi då med våra Swingers och spelade lite beachvolley. Intressant! Men jag var nog lika dålig som jag kom ihåg.. Fast vad gör väl det, huvudsaken är ju att man har kul! Tillbaks till centrum, och vi blev bjudna på hemgjord kyckling-rissallad, goda drycker och ostbricka. Perfekt! Traskade avslutningsvis iväg till Leipätehdas, där vi umgicks och lyssnade på musik. Det blev en trevlig kväll! Kalle och jag övernattade sen hos Luzzi och Daniel.

Idag for Kalle på bandövning, och själv fördrev jag nån timme på stan. Träffade Hanna över lunch och massa prat på Café de Paris, shoppade några sista små saker (mest åt mig själv kanske...) och hämtade sen upp mr guitarhero och Benny. Vi gjorde metripizza till middag, packade om bilen och åkte nästan genast iväg norrut. Jag släpptes av hemma hos föräldrarna i Nykaabi, medan Kalle, Ida, Kevin och Daniel fortsatte till Esse kyrka, där de skulle göra en julkonsert. Det blev en skön tur genom vintriga landskap för mig och Elli. Verkligen härligt väder nu, perfekt nästan! I Jutas fick jag vara med och klä årets julgran i väntan på att bastun skulle bli varm. Nå, när granen var pyntad och klar, och jag hade dragit upp dörren till bastun, ringde Kalle och sa att de hämtar mig om typ 5-10 minuter... Bara att dra på kläderna tillbaks då, suck!

2 kommentarer:

  1. Vadå swinger? Byter ni partner eller? ^^,

    SvaraRadera
    Svar
    1. nä, vi är ett gäng som träffas varje månad som kallar oss för Swingclub/Clubswing/Swingers.

      Radera