31 december 2014

Festförberedelser

Idag hade vi tidig väckning, jag och sambon, för att hinna med allt på vår to-do-list för dagen. Men som det råkade sig så måste Kalle iväg till Kokkola för att köpa en ny arbetsbil med sin pappa... Så här lämnades jag vind för våg. Började med att förbereda potatisgratängen inför kvällen, fortsatte med att hämta badtunnan i Särkimo, har dukat, plockat, lagt igång en diskmaskin... Sen har jag också fixat lite "program" till kvällen, men det är hemligt, ifall nån av våra gäster hinner läsa detta. Återstår att göra: Fylla tunnan, elda, dammsuga (tänker jag inte göra!), låna bord av svärisarna, städa vessan, duscha, välja outfit, tända ljusmarshaller där ute... Ja, inte lär vi bli utan att göra i alla fall!

Köpte två knippen tulpaner från Amalia! Kunde inte motstå...
Hejheej! Nån som behöver duscha? Jo...

Och så vill jag förstås önska er ett riktigt Gott Nytt År!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar