22 december 2014

Mimmis julkalender lucka 22

Idag tänkte jag bjuda in er på lite Julfrid-konsert i Oravais kyrka. Sen 2009, när Kalle och jag blev tillsammans, har jag varit på varje Julfrid förutom en (2012 när vi var på Curacao). Kalle själv har spelat gitarr där i x-antal år. Tycker att Julfriden är ett bra sätt att varva ner före julen och få dendär rätta stämningen. Det finns få saker som berör mig så mycket som musik. Speciellt vacker sådan. Och många vackra röster fanns det bland årets sångare! Tycker speciellt mycket om Kristoffer Streng. Huhh vilka rysningar redan vid första tonen i Stilla natt... Så fantastisk stämning i kyrkan denna kväll varje år. Nu är jag redo för julfirandet med allt vad det innebär. Jag har fått frid i själen <3

1 kommentar:

  1. He va en riktigt fin konsert. <3
    Kristoffer e verkligen fantastisk.

    SvaraRadera