11 december 2014

Hemma just nu

Ikväll har jag varit på "bloggträff" till blomster- och inredningsbutiken Amalia i Nykarleby (tidsinställt inlägg imorgon). Fast jag är nästan urfattig så släpade jag förstås hem några saker.. Och som alltid när jag drar hem nåt nytt, så börjar en omflyttningsrumba utan dess like. Dominoeffekt! Nu väntar jag bara på detdär hallmöblemanget, sänggaveln och jullyktan jag vann från House by F via Emmys.life. Vänta bara då den dominoeffekten ska lösas...

 
Sambon fick fnatt idag och städade sitt rum. Nu har vi äntligen Playstation i "ungkarlslyan"!!!
 Gick loco på tavelhyllorna i matsalen. Alltså symmetri, varför ska det vara så svårt att få till det för mitt kräsna öga!?
Ny hjärtan på tråd, satte fast den på en gammal "klätterställning"..
Amaryllisen blommar så vackert i fönstret! Hoppas den överlever till julafton...
Min kreativa ådra tog fart idag.. Först stod där en av tomtarna från tavelhyllan (se föregående inlägg), men sen hittade jag den perfekta renen (alla ba, alltså Mimmi sir du int att he er en ÄLG!?!?) vid Amalia. Funderar ännu på att klä in "foten" på skålen med lite säckväv och nåt snyggt band.. Och dekorationsäpplen! Det vill jag ha i.
Buketten vann jag på lotteri ikväll!
Vasen har jag köpt från H&M Home här i veckan.
Too much going on med ljusstakarna, jag vet..
 Nytt kuddfodral!
 Hyacinterna i köket doftar underbart!
 Nu har jag fått pippi på påskorgkrukor...
Orchidéen den blommar så fint!
En av mina sämre idéer... Denna konstellation hittar ni i vårt trapphus.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar