28 december 2014

Året 2014: April

 Vi inledde grillsäsongen den 24:e april i år.
 Jag tog årets första långtur på cykeln, och satt en lång stund och begrundade livet vid Kyroboas.
Även en bagare kan misslyckas ibland! ...
 ... men det blev gott i alla fall! Firade födelsedagar..
... när jag blev 23, och fick min efterlängtade Kånken! ...
... medan Kalle blev 22 och fick en ny cykel.
 Vi firade också min födelsedag (dessa är en gåva av grannarna Tom & Åsa)...
... genom att spela paintball i Vörå tillsammans med Swingclubsvännerna..
.. efteråt blev det kalas hemma hos oss.
Påsken firade jag med en riktig tjejkväll tillsammans med Cila, Madde och Sara. En toppenkväll som vi sent glömmer (eller aldrig minns?)
 Game of Thrones började igen, hallelujah!

Jag blev bilägare till en liten "Razze"!

Och skaffade mig en Didriksons-jacka!
 Kalle bodde i princip i verkstan och fixade på Kemora-bilen så ofta han kunde och orkade...
 ... själv passade jag på att fixa och dona ute på gården all min lediga tid.
 Vädret var fruktansvärt vackert och varmt! Njöt av våren till tusen (eller nja kanske hundra, för jag hade otroliga pollensymptom!)
 Slet på gymmet, och det började visa sig!
 Årets bästa: När jag permanentlockade mitt hår och gjorde blonda slingor. Kände mig som en helt ny kvinna plötsligt!
 Första timmen i solen den 27. april.
 Det var revykavalkad på Ritz i Vasa, och jag medverkade tillsammans med några andra ur Byarevyn. Efterfesten hade vi med god mat och trevligt umgänge på Kesmo. Efter-efterfesten blev för min del på Olli's med ett gäng Årvaspojkar, och efter-efter-efterfesten hos grannen Rasse till tidiga morgonen. Huhh vilken dag...
 
 NNSB-gänget åkte på en "kickoff" till Umeå.
 Vi hade vappenmaskerad i jobbet, och jag hade klätt ut mig till en Angry Bird.

April var en actionspäckad månad! Vi var t.ex. till Kuntokeskus i Härmä från jobbet en fredag, där fick vi god mat och skönt bubbelbad. Mommo & moffa bjöd upp till påskmiddag, och jag fick till och med några dagar påsklov från jobbet. När vi ändå var lediga passade vi på att åka till Pedro's i Nykaabi och lyssna på Caroline & Benny som trubadurade en söndagkväll. Vi hade också lite pizzaperjantai hemma i Jutas, medan Kalle var i Åbo och äventyrade med "Led Zeppelin" vid Åbo Akademi. Jag fantiserade till att börja med om södernresa, men ju vackrare väder vi fick, desto fortare glömde jag bort mina planer. Vädret var verkligen härligt, det lockade till och med att räfsa och jobba utomhus om kvällarna! Tyvärr så slog pollenallergin from hell till detta år, och jag fick begränsa mig lite... Jag hade också punktering på cykeln TRE gånger, alltså fick jag promenera mycket, eller låna Kalles cykel. Sen skaffade jag bil och då var problemen ur världen! För en stund...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar