25 december 2014

En bild i timmen: Min jul

Så jag har försökt mig på "en bild i timmen" igår under julafton, och början på juldagen. Det kanske inte riktigt blev en bild i timmen, men något ditåt i alla fall:

 När juldagsmorgon glimmar.. klockan 11 ungefär.
 Frukostdags! Hembakt limpa och turkisk yoghurt med plommonsylt för min del.
 Det kan bli en vacker dag!
 Alla presenter redo att utdelas...
... och våra egna paket redo att öppnas!
 Påväg ti Jutas vid tvåtiden. 
 Bakade minijulstjärnor..
 .. och beundrade granen. Var också en sväng och önskade fammo & faffa samt faster med familj en god jul (de bor grannar med föräldrarna).
 Kalle Anka i vardagsrummet!
 Och julstök i köket, förstås.
 Redo för kvällen!
 Kalle tog en tupplur...
 
No e vi hongro!
Matdags klockan halv sex. Mommo & moffa samt moster med familj joinade kärnfamiljen + sambos.
Ingen vits för mig att försöka äta "förrätt" på lilla tallriken...
 ... så jag böt till stora på andra varvet. Det enda som lockar av julbordets varma mat är skinka och morotslådan...
 Vilar lite på maten!
 Efterrätten var sjukt god: Pannacotta med glöggtäcke och pepparkakssmulor!
 Paketöppnardags! Lilla tomten Felicia fick agera utdelare.
 Jag hade visst varit ganska snäll i år!
... meeeen inte lika snäll som Felicia?
 
Knep och knåp som gällde för Johan och Kalle.
 Felicia fick ett schackspel så vi körde nån rond.
 Mysdressen på, of course!
 Sen spelade vi Felicias nya Stig Helmer-spel. Det visade sig vara en riktig succé! Förutom när det inte gick så bra för mig...
 När alla andra åkt hem bänkade jag och Kalle oss i soffan med mamma och pappa. Drack lite glögg och kollade Såsom i himmelen. En perfekt avslutningen på årets julafton!

Imorse vaknade vi upp i mitt barndomsrum, nuförtiden mer känd som "bordellin" pga de röda och svarta färgerna min syster valt...
Winter wonderland!
Vi dukade upp till juldagsbrunch. Göttens! Även om jag fortfarande var i matkoma från kvällen innan...
På hemvägen var det otroligt vackert väder över vintriga landskap. Vilket perfekt julväder i år alltså!
Nu mellanlandar vi hemma en stund innan det är dags för lite restmiddag hos svärisarna. Ikväll är väl planen att försöka komma sig in till Olli's med femtusen andra... Får se då om det lyckas!

Ha det bra, fortsätt njuta av ledigheten och mänskorna omkring er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar