12 december 2014

Önskeinlägg: Hur mitt liv ser ut om 5 år

Här för en tid sen ordnade jag med omvänd frågestund (ni får fortfarande svara, tror inte jag har bara fem läsare..), och då passade Malin på att ge ett inläggs-tips åt mig: Hur ser ditt liv ut om fem år? Det är ju en ganska klassisk fråga, men jag tror jag aldrig svarat på den faktiskt! Fun fact: Som bäst håller jag på och laddar upp dagens videoblogg på YouTube, i den svarar Kalle på exakt samma fråga (jag måste ju höra hans svar innan jag själv skrev, HAHA). Så ni kan jämföra våra svar sen ikväll då...

Ja, hur ser då mitt liv ut om fem år? Mycket kan ju hända på fem år. Jag tänker bara på hur mycket som har hänt dehär fem åren som jag och Kalle varit tillsammans... Just nu är jag ju väldigt mycket inne på att resa, så om fem år hoppas jag att jag gjort åtminstone en resa per år, gärna till ett nytt land/ställe varje gång. Högst på önskelistan just nu står Kroatien, USA och Australien. Bara att spara slantar.. Jag hoppas också att jag har ett eget hus. Om det då blir detdär Kannustalo-huset jag drömmer om eller en gammal bondstuga återstår ju att se.. (kan ju bli nåt heeelt annat också!?).

När jag var yngre trodde jag att man skulle leva Svensson-liv vid 25: man, hus och barn, hela köret. Jag fyller 24 i april men är inte ens förlovad ännu.. Så om fem år hoppas jag att jag åtminstone har nån slags ring på fingret. Vem drömmer väl inte om bröllop...Barn, ja tack! Kanske aningen förhoppningsfullt att jag ska ha två barn om fem år? Men man vet ju aldrig! Åtminstone ett. Jag har en vision att jag inte föder barn efter trettio.. Så om jag inte är färdig om fem år börjar det bli bråttom, haha! Max vill jag ha tre barn. Hela mitt liv har jag drömt om en egen hund. Så om fem år kanske jag tagit modet till mig och skaffat en? Jag jobbar antagligen fortfarande på dagis (varför skulle jag inte, liksom??), men på vilket, kan jag inte svara på. Vi har ju eventuellt nytt dagis på kommande till Årvas om nåt år...

Ja, jag drömmer faktiskt mest om alla dessa Svensson-klyschor i livet! Hur otroligt det än låter.. Men just nu är jag faktiskt mest inne på dethär med att resa, leva och uppleva världen. Så kort sammanfattat kan jag väl säga, att om fem år hoppas jag att jag gjort allt jag drömt om, att jag levt mitt liv som jag önskat, och att jag är lycklig. Det är väl ändå viktigast av allt, var du än bor, vad du än gör och hur många ungar du än har.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar