28 december 2014

Året 2014: Maj

Jag fick vårfnatt och var ute på joggingturer två gånger i veckan. Tills ryggen sade emot, förstås...
Vi klippte gräsmattan för första gången.
Jag förberedde inför Katis examenskalas...
... som var sista helgen i maj. Kati blev då husbyggare.
Rotade i uthuset och hittade fina skatter!
Var ute på en och annan promenad/cykeltur tillsammans med Madde och Simba.
Vädret bjöd också på sina bästa sidor - igen...
... och vi fixade och trixade mycket ute på gårdsplanen. När vi var bortresta en helg hade Kalles mamma och mommo fixat till det sista.
Sedvanligt blev det också dags för årets Kemora-helg! Där bjöds det minsann på ombytligt väder...
Sol och snö omvartannat!
Under Kemora-helgen fick vi också veta att Robert Norrgård hade gått bort. Vår by tystnade för några dagar och sorgen var väldigt påtaglig.
Det var morsdag och jag planterade ut penséer i bankens krukor. Jag åt också morsdagsmiddag på Nabben med min familj.
Jag sålde på loppis i Oxkangar som Stina hade varit med och ordnat.
Tasty Daze deltog i Popturnéns uttagning på Doo Bop, och gick segrande ut!
Det var första maj och jag åt traditionellt årets första lösglass.
Tossa ordnade tjejkväll hemma hos sig i Jussila.
Tvättade fönstren i hela huset... SUCK.
Det var maj månads varmaste dag...
... och vi hade Swingclub med Alfred Backas show på Kvevlax UF samt pizza på Nabben efteråt.
Mitt gymmande hade gett bra resultat och jag kom mig i favoritjeansen från -09.
Josse och jag hade en shoppingdag i Vasa.
Jag led av fruktansvärd pollenallergi i år.
Vi åkte på revyresa till Åland där vi uppförde Byarevyn för en liten publik ute vid Sund UF. Som vanligt en trevlig men tokig resa i det bästa sällskapet!
Det blev dags för vårfest och sommarlov för många av mina älskade ungar. "Mina" tio barn kommer aldrig att lämna mitt hjärta <3

I maj firade jag också Linns hälsovårdarexamen. NNSB tog över mycket av min fritid i och med planering av den stundande 30-årsfesten samt första Sorakunkku-mötena. Jag var ordförande för festkommittén inför festen, som skulle ordnas i juli. Från jobbet var vi också på en utflyktsdag till Kimo, en härlig och trevlig dag! Sådär överlag var feelisen på topp nästan hela tiden i maj. Läs t.ex. dethär inlägget

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar