31 december 2014

Året 2014: September

 Det kördes Rapakunkku i Jepo, men jag fick bara vara på kansliet.. Dock hade vi väldigt tur i budgivningen, och fick hem fyra bilar!
 Var på förlovningskalas vid Kuddnäs, Kalles bandkompis Benny och hans Anna-Sara hade nämligen förlovat sig.
Njöt av det vackra höstvädret med många promenader i sällskap av goda vänner.
... men vädret var ju inte alltid så toppen! Ganska mycket grått och trist också.
 Fixade lite höstblommor.
 Vi hade Mary Kay + tjejkväll hemma hos Madde.
 Vi hade massor av äpplen...
 Miles Vincent Clapham blev döpt i Dragnäsbäck kyrka, och jag fick äran att bli fadder.
 Jag spenderade många timmar hemma i soffan, eftersom jag var sjuk hela tiden. Lärde mig att uppskatta att slökolla tv...
 Tasty Daze uppträdde som förband åt 1G3B på Brödfabriken i Vasa.
 
Vi körde också på den nya banan i Lapo, och jag knep en fjärdeplats i damklassen!

Och så spenderade jag och Kalle en härlig vecka i Alanya, Turkiet:
Hur skönt som helst!
Efter resan såg jag ut såhär...

Mycket annat hände det faktiskt inte i september. Jag blev förkyld redan innan vi åkte iväg på resa. Blev frisk där, men förkylningen kom tillbaks så fort vi kom hem igen. Trodde det var en vanlig förkylning, men jag är ännu krasslig (fyra månader senare)... Vi började slaviskt följa svenska Idol, Kalles mommo hade födelsedagskalas, jag gårrshoppa i Vasa en lördag, och den första snön kom (dock inte för att stanna). Linn och jag tog en lååångpromenad i Vörå, vi var utan internet några dagar för att Kalle hade glömt att betala räkningarna, och jag blev en Pinterest-nörd. Sen var september verkligen the rise of finlandssvenska bloggar, mycket tack var Facebook-gruppen Finlandssvenska bloggare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar