30 december 2014

Pyjamapäivä part 2

Åj nåo ere na skönt ti va ledi!

Här njuter jag av ledigheten som bäst. Igår fick jag ju, som ni kanske förstod, inte sova sådär värst länge. Nå, dagen blev bra i alla fall, kollade Twilight 1-3, var till Vörå en sväng och handlade, och avslutade dagen med Jeppis-zumba i sällskap av mamma, och en stor portion plommonkvarg på det. Idag sov jag faktiskt till elva. Kollade de resterande två Twilight-filmerna, och bölade som bara vad i slutet. Iklädd pyjamas, förstås! Så himla skönt, min nya julklappspyjamas är bara för bra för soffhäng. Men ännu kan jag inte sova i den, för varmt här inne... Kanske sen när det är -20 ute. Nå, jag drog mig upp ur soffan och fixade kvällens middag: potatismos med ugnskorv. 

Har också förberett inför morgondagen, då vi ska vara värdar för en nyårsfest! Kalle och jag fixar huvudrätten, så det har jag donat på med lite idag. Får sii tå... Sambon håller som bäst på och installerar ny wc-bytta åt oss. Det var minsann på tiden! Den gamla har läckt från första månaden vi flyttade hit... Och nu har jag inte så mycket annat program för kvällen, förutom revymöte vid Årvasgården om en halvtimme. Ooooch - årsresumé.. Hoppas ni uppskattar slutresultatet, för det tar verkligen tid i år! Huhh.

2 kommentarer:

  1. När "måst" man byri koma ti revyn?

    SvaraRadera
    Svar
    1. kom på sönda, tå sku vi ha na slags "allmän genomgång"! för på onsda nästa viko böri vi tydligen öv :O

      Radera