11 december 2014

Off to the happy city

En vanlig torsdag i mitt liv, med jobbdag 8-15(:30). Kom mig hem, och hittade sambon som städade och plockade i sitt rum. Konstaterade att jag lämnat min påse med mossa liggande på golvet och julpynt och saker utspridda överallt där i rummet. Fick alltså ta mig i nackskarven och fixa lite.. Så det blev en liten installation till hallbyrån, i väntan på dendär jullyktan som aldrig kommer (gått sönder i posten och skickats tillbaks, vad jag hört). Förresten, en fråga om hyacinter: Kommer mitt exemplar ha dött innan julafton eller? Har aldrig ägt en hyacint förr så jag vet inte hur de blommar nämligen...

Alltså OMG fattar hur bra min nya telefon är att fota med!!!

Nu ska jag smeta lite mascara i ansiktet och brumma iväg till min forna hemstad. Madeleine har bjudit in till VIP-kväll vid Amalia, och självklart ska jag visa upp mig där. Sen återstår det knepigaste idag: Att komma på vad jag ska göra i kvällens videoblogg! Ingen jäkla aning alltså.. PS, ni kan ännu ställa frågor åt Kalle i denhär luckan.

2 kommentarer:

  1. Vlogga om ert hem��

    SvaraRadera
    Svar
    1. här finns en videoblogg från hemmet i oktober http://www.mariaheikkila.blogspot.fi/2014/10/videoblogg-valkommen-hem-till-mig.html
      men kunde ju förstås göra en ny, såhär i juletider.. men tror det får bli sen när julgranen är på plats också :)

      Radera