19 oktober 2014

Slow sunday

Så igår hamnade vi på nåt vänster till Jeppis, av alla ställen. Som om det inte räckt att jag spenderat hela dagen där på kurs... Jag och fem killar packade oss i bilen och brände iväg (hahah, om ni ändå visste hur svårt det var innan vi kom oss iväg!). Blev nån cider vid Netti, eller Black Sheep som det heter numera. Vid stängning var det bara jag som lade ner foten och vägrade Melody, men när alternativen blev att sitta ensam i bilen 2,5 timmar eller gå med resten av gänget till Melody fick jag bara ta skeden i vacker hand och följa med. Nån drink på det så gick det väl helt okej, fast det var otroligt tråkigt. Jag är SÅ färdig med kroglivet, det säger jag... Ända gången det går an är när man har tjejkväll! Då hör det ju lite till. Men med massa karar som bara bryr sig i att dricka öl och spela Rulett.. Nej tack, stannar gärna hemma nästa gång i så fall!

Idag sov vi då till tolv ungefär. Har inte fått uträttat så mycket hittills. Kört två maskiner tvätt, läst lite bloggar, plockat lite. Värmde gårdagens morots-potatismos och stekte rödspättafiléer, serverade med sweet chili-dipp. Nu är det soffhäng som gäller resten av kvällen, antar jag. Ute är det grått och trist och regnigt. Själv är jag fortfarande krasslig. Börjar verkligen få leidon på livet nu. På tisdag har jag varit sjuk i FEM veckor. Vill inte ens veta hur många extrakilon och centrimetrar det innebär...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar