8 oktober 2014

Do you hear what I hear?

Ungefär vid denhär tiden varje år börjar julsakerna dyka upp i butikerna (okej, i år var det faktiskt onödigt tidigt!) och katalogerna som skickas hem innehåller julinspiration av olika slag. Och som alltid så dammar jag det av axlarna, skakar på huvudet och tänker att "nä, vem har nu julfeelis i oktober?!". Sen tar det några dagar eller veckor, och så kommer jag plötsligt på mig själv med att fantisera lite försiktigt om julen. Vad finns i min jullåda? Hur såg det ut här i fjol? Var ska vi hitta en gran i år, hur ska jag pynta den? Var firar vi i år, hur gör vi med julklapparna? Ska jag skicka julkort? Borde jag börja tänka ut presenter? Ja, ni förstår, fast jag inte ens tänkt på det så smyger det sig in, sakta men säkert. And I kinda like it.

Jag antar att det har att göra med att kvällarna blir mörkare och hösten mer påtaglig. Man börjar längta efter snö, ljusare himmel och dendär speciella känslan som bara julförberedelser kan ge. Ikväll när jag klickade in mig på Pinterest gjorde jag det med tanke om att söka lite julinspiration. Tydligen var jag inte den ända som tänkt tanken, eftersom framsidan nästan var fylld med juliga bilder! Nå, jag sökte på "christmas", "christmas tree", "christmas lights" och "scandinavian christmas". Plötsligt hade jag över trettio bilder samlade i min julmapp. Och det är åttonde oktober...

Har ni också börjat höra bjällrorna?

1 kommentar:

  1. Jag klicka hejm första julklappan jag idag... :O :D

    SvaraRadera