13 oktober 2014

Bagardagen

Måndag igen, och sedvanlig 8:30-15:30-jobbdag. Skönt efter förra veckans tokigt långa och tunga dagar! Trampade hem nån gång efter fyra. Skrev handilslisto och satte igång en tvättmaskin i väntan på gubben. När Kalle väl kom hem värmde jag en burk med ärtsoppa åt honom och en hop med spenatplättar åt mig. Perus måndagsmat - rester eller det som råkar finnas i frysen/skåpet! Hoppade i Opeln och bilade den långa (hrmf) vägen till Livsmedel. Kommer aldrig sluta bannas över att tre kassar mat kostar 100 euro... Nåja, idag köpte jag ju faktiskt hem lite "extra" så! 

Ingen Jeppis-zumba idag, mamma var krasslig och ärligt talat skulle jag inte ha orkat bila iväg själv. Dessutom har jag x-antal saker att ställa inför onsdag ännu. Så Kalle for iväg på Kararockaran till Vörå medan jag eldade igång ugnen här hemma. På onsdagens Perfect Home har jag tänkt bjuda på cheesecake, morotskaka, tunnbrödsrullar och cookiesen jag bakade i lördags (jaja, jag kunde inte riktigt bestämma mig!). Men på något vänster har vi nästan lyckats äta upp alla cookies redan (ja, seriöst!), så jag fick vända ihop en sats till av dem också. Alltså kort och gott: Jag har stått i köket i flera timmar. Och trevlig var väl det! Nu är jag nyduschad och funderar vad jag ska äta som kvällsmål. Stängningsskift imorgon, and sovmorgon it is!

Tror hårt på denna! Recept utlovas om smaken är bra...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar