1 oktober 2014

Den datorfria dagen

Denna onsdag skulle bli en datorfri dag, men så blev det inte. Åkte iväg hemifrån strax före halv nio, hemma igen var jag halv tio på kvällen. Enkel match, skulle man tro, men här sitter jag likväl. Anledningen? Jag hade några obetalda räkningar, så jag blev illa tvungen att starta igång datorn. Och sen laddade sambon ner nyaste Sons of Anarchy så jag tänkte att jag kan väl lika bra blogga lite så länge han ändå har igång tv:n här bredvid... Jaja, det var det datorfria livet! Bara jag håller mig borta från Pinterest så...

Min bråda dag hemifrån då? Ja, jobb förstås, 8:30-15:30 idag. Sen raka spåret till Jeppis och naprapaten. Många knak och brak innan vi var klara idag. Ryggen hade en låsning och jag blev ordinerad att ta det lugnt i två dagar. Endast promenader tillåtna.. Nå, till råga på det hade jag tydligen nån slags inflammation i muskelledfästena(???) i axeln. Så då blev det en Voltarentub från Apoteket till på köpet. Svängde in via Halppis på en Panini och några små inköp. Sen via Prisma också innan jag åkte vidare mot Nykaabi. Kvällen spenderades sen hemma hos Marie, Robbi och pojkarna. Alltid lika trevligt sällskap! Linda och Cecilia var också på besök, dem hade jag nog inte träffat på vem vet hur länge! Varm saft, bullalängd och mycket prat, så hade plötsligt tre timmar passerat. Och den första onsdagen i oktober var förbi i ett sus.

 Nyaste nytt från Halppis!
Så glad att mitt allra första spraymålningsprojekt lyckades! Här använde jag två gamla konservburkar, mitt nya mattsvarta spraymål och en tavelkrita. Perfekt!
 Vår gamla fula askkopp (som hade innehållit såndär kexstickor med choklad) från trädgårdsbordet blev en mintgrön ljusburk.
 Lilla ljuskoppen hittade sin plats i köket, tillsvidare i alla fall.
 Sprillans nytt i mittenfönstret!
 De två små från H&M Home passade perfekt ihop med nya ljusstaken.
 Två nya, den till höger från H&M Home.
Den vita lilla ljuskoppen har tidigare varit ljusgrön. Spraymålningen lyckades inte riktigt men vad gör nu det... Får duga!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar