26 oktober 2014

Hårhelvetet

Just nu är jag mitt inne i en hårkris. Permanentlockarna jag gjorde i april har tjänat sitt syfte och håret ser mer eller mindre ut som en risbuske. För tillfället känns det som den smartaste lösningen att gå tillbaka till min gamla frisyr, dvs. uppklippt med kort upptill och eventuellt sidecut som jag trivdes så bra i. En ny hårfärg är jag också riktigt sugen på. Samtidigt älskar jag att ha lockigt hår, det ger mig en helt annan look. Dessutom har jag ju så länge försökt spara håret att det bara skulle kännas idiotiskt att klippa det igen och gå tillbaks till noll. Får väl ta och konsultera min privata frisör, nämligen svärmor. Hon har säkert nån idé. För nu är jag riktigt trött på hur håret ser ut! Risigt och eländigt och slitet, samtidigt som det bara är platt och livlöst när jag försöker fixa. Inget att hurra över direkt!

När jag duschar använder jag shampo + balsam, och två gånger i veckan gör jag också inpackning. Brukar ha håret i en handduk 10 minuter och sen borstar jag. Såhär risig ser jag ut då!
Fastnar en hel del hår i borsten trots att jag gjort inpackning. Då vill ni inte ens se hur mycket det lossnar när jag borstar håret torrt...
 Såhär ser jag ut när jag vaknar morgonen efter hårtvätt! (håret får alltid självtorka)
 Efter borstning. Spana in topparna!
Sen brukar jag endera sätta i lite hårgelé (just nu är det dock slut) eller spraya "saltspray" för volym. Och då ser jag ungefär ut såhär. Bedrövligt, eller hur?

1 kommentar:

  1. Suger när håret är "ur form"... Då känns allt skit :'D Ibland kan en hel dag fara åt helvete bara för att jag har en dålig hårdag :D
    Men prov på nå nytt men säkert som du kan kör mycket variation med! :)
    Rakt, ganska ouppklippt och jämn långt med "gardinlugg" som man kan kör både mitt och sidobena med bruk jag kör på! :) Och färgmässigt passar du väl i det mesta :)

    SvaraRadera