23 oktober 2014

De hemliga planerna

Så fullt upp har jag haft denna vecka att jag helt glömt bort att dela med mig av helgens storslagna planer! Redan i slutet av sommaren bestämde vi med några barnträdgårdslärar-klasskompisar att vi skulle träffas och umgås nån gång i höst. Förra året bilade Sandra och Ida upp hit till Österbotten för att hänga med oss Pampeser, nu är det vår tur att åka ner till Södra Finland för ett besök hos dem. Imorgon har jag öppningsskift och slutar klockan 13. Då trampar jag snabbt som attan iväg till svärisarnas, där jag hämtar Mersun som svärfar hoppeligen satt vinterringar under. Lite snabbstädning av bilen och så hem för att fräscha om mig och packa klart väskan. Lina-Maria kommer strax före två och så bilar vi iväg till Vasa, där vi hämtar upp Hanna. Sen styr vi kosan söderut, and roadtrip it is! Om allt går enligt planerna så släpper vi av Lina-Maria i Åbo och hon övernattar hos Ida, medan jag och Hanna fortsätter ända ner till Karis och crashar hemma hos Sandra. På lördag åker sen jag, Hanna och Sandra till Åbo för att hänga med Ida och Lina-Maria hela dagen och kvällen (och natten, wohoo!) och sen bilar "originaltrion" hem igen på söndag.

Låter det inte som den perfekta helgen? Ja, med förutsättning att 1. jag inte somnar bakom ratten pga öppningsskiftet 2. det inte blir superdupersnöstorm och hala vägar 3. invalid-sambon klarar sig ensam hemma på andra våningen med kryckor och söndrigt knä hela helgen, och 4. att  bilen håller till Karis och tillbaks. Jaja, värre saker har man ju varit med om. Det fixar nog sig!

Snart ses vi tjejer! <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar