30 juni 2014

På språng första semesterdagen

Min första semesterdag började vid telefonalarmet klockan 9:30. Kunde ha sovit fem timmar till kände jag... Åt frukost, gjorde mig i ordning och hoppade sen i bilen med Jeppis som destination. Ett naprapatbesök klockan elva, där Sören konstaterade att jag haft ett litet ryggskott och att jag fortfarande är väldigt styv. Fick det inte ens att knaka idag! Vi kom överens om att springturerna ska jag nog hålla så få som möjligt, och far jag, så ska jag absolut INTE springa på asfalt. Men det visste jag ju redan... När jag var klar drog jag ut på Jeppis streets en stund. Grävde bland reavarorna, blev besviken när storlekarna var slut. Några fynd gjorde jag ändå, så alldeles tomhämt behövde jag inte gå hem! Unnade mig själv "semestermat" på O'Learys. Kycklingquesadillas, finns det nåt godare!? Som jag hade längtat. En sväng via Prisma, Jysk, Sunds trädgård.. 

Klockan halv tre satt jag i Bennäs på Josses terass. Regnet öste ner så nån promenad blev det inte, men desto fler diskussioner istället, och mandelmjölskladdkaka. Strax före halv fem susade jag iväg söderut igen, och landade småningom hemma hos föräldrarna i Jutas. Slevade snabbt i mig lite yoghurt med müsli, och trampade sen för brinnkära livet till stallet. Lite tidspress på.. Som tur gick allt smidigt och jag hann ut på en timmes tur med Elli. Lite otur med vädret bara, efter halva turen öste regnet ner... Nåja, he torkar jo! Hemma igen strax före sju. Böt kläder, slappade nån minut, och så tillbaka till Jeppis, denna gång i passagerarsätet på BMW:n. Studio Z och sedvanlig måndagszumba. Måste erkänna att jag inte alls var taggad, tyckte jag knappt blev svettig, men ändå hade jag förbränt över 660 kalorier! Woho liksom. Tillbaka i Årvas var jag nån gång före kl 22. Blomvattning, sakplockning, dusch och lite kvällsmål. Och på den vägen är det nu! Imorgon ska jag sova SKITLÄNGE.

 Dagens bästa!
En skön tur idag! 200 meter senare började det duggregna. 1 kilometer efter det öste regnet ner. GREJT.
Dagens bästa köp: Dr Denim, i samma nyans som de förra, för 36€!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar