8 juni 2014

Too tired to get up

Vilken dag jag har bakom mig! Alarmet gick av 6:30. En timme senare befann vi oss på depån vid Måtasberget. Fix och trix och sista iordningställandet, lite second breakfast och chill och sen körde Sorakunkku XXII igång klockan elva. Vackert väder, många deltagare och troligen rekordmycket publik. Med andra ord ett riktigt bra sätt att spendera en solig söndag! Först kördes allmänna, sen dam/junior, och så avslutade vi med EVK. Solen har gassat på och solkrämens frånvaro började göra sig påmind på kvällskvisten. Tillbaka i Oravais var vi nån gång runt klockan sju, och avslutade dagen som en riktigt racingdag bör avslutas: med mat på ABC. Jag åt lax bearnaise med "grönsaker" (fick en halvkilos hög med gröna bönor, yuk!) och ojade mig över mitt brända skinn. Vattnade mina uttorkade blommor och sen kom stunden jag väntat på hela dagen: duschdags! Herregud så skönt. Och att aftersunna in hela kroppen (fast det är jobbigt) och smörja Hydrocortison i knävecken. Nu ligger jag i pyjamas på sängen och är så trött att jag inte orkar hämta kameran för alla dagens bilder + historia. Det får bli en annan dag. Tror jag ska börja läsa sommarens första bok så slocknar jag hoppeligen gott. Hejtå!

Här har ni min sambo i närbild minuterna före semifinal i allmänna klassen.
Och här har ni mig efter 11 timmar utomhus. Usch vilka vidriga topp-ränder! Tack och lov så kommer det röda att vara brunt imorgon. Brunaarmaråbeinåtminstoni.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar