23 juni 2014

Midsommar - lördag

På lördagen vaknade jag runt elva av att sambon kom hem från sin "övernattning". Ställde och fixade, packade väskorna, åt lite makaroner och morosås, och runt klockan tre bilade vi iväg till svärföräldrarnas villa i Karilax. Att packa upp bilen och parkera alla sakerna nånstans tog en bra stund... Men med Radio Rock på högsta volym gick det riktigt bra! Småningom var det bara att njuta i väntan på kvällens gäster. Vädret var minst sagt ombytligt.

 Nästan blå himmel! Emellanåt...
 Hittade ingen potatisskrubbare, så sambon tvättade med diskborste. Hah!
 Grått och trist, men fint ställe! Gick en liten tur upp till vägen för att plocka en bukett blommor..
 .. och här har jag fått mitt "arrangemang" på plats. Vackert med vilda blommor!
 Still scrubbin 'em potatoes...
 Första gästerna anlände runt halv sex
 Vi trotsade den kalla blåsten och satt utomhus
 ... men fick nog ge upp tills maten och trycka in ett extra bord inne i stugan. Supergoda grillspett hade vi, sallad och örtbatong och majs. Fick tydligen ingen bild på maten, men vad gör väl det. Gott var det i alla fall! Till efterrätt blev det persikopaj och kaffe
 Sen drog vi igång med kubbturnering i solnedgången!
 Kubb och Mölkky pågång
 The most hated player!
 Småningom eldades bastun igång. Damerna först, sen fick vi sitta och huttra medan gubbarna badade. Och JAG DOPPADE MIG TVÅ GÅNGER! Tänk he.
 Klockan är väl runt tre på denhär bilden, och såhär ljust ute!
 Åsa utrustade sig med filt. Och så berättade vi "spökhistorier"
Annika och Luzilla, klädda för den finska midsommaren! Efter dethär förflyttade vi oss inomhus och satt ännu och pratade en liten stund. Jag stupade i säng nån gång runt fyra, sambon joinade okänd tidpunkt..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar