24 juni 2014

Semesterplaner

Med bara några dagar kvar till min allra första riktiga semester börjar det bli spännande! Hoppas förstås på vackert väder mest hela tiden. Varmt och skönt så jag kan sola och vara utomhus. Och många lediga sköna dagar. Har inte smitt särskilt många planer ännu, men antar de börjar trilla in vartefter. Första veckan av min semester kommer sambon att stänga in sig i en studio med sitt band i fyra dagar, så då är jag home alone. Eftersom Vörådagarna delvis infaller samtidigt kommer jag knappast bli utan att göra. Exempelvis ordnas det Vörådagszumba då på onsdag, på fredag är det Maxmodansin, och sen på lördag dans på Ståorbjärji. Helgen efter är det dans på Kaffestugan, eventuellt i kombination med Swingclub, så juli-formen kommer minsann att utmanas... Tredje helgen i juli är det Kardaanikunkku i Kaanaa som gäller, och sista lördagen på min semester ordnar vi den stundande 30-årsfesten för NNSB:arna. Så helgerna är redan fullbokade! Sen ska jag jobba en vecka på Karvsor dagis (28.7-1.8) också innan riktiga jobbet kör igång igen.

Eftersom sambon fortfarande inte vet om han kommer ha nån semester utöver dedär fyra studio-dagarna + Kardaanikunkku-fredagen så har vi inte gjort upp några planer tillsammans. Det som borde göras här hemma är rensning av uthuset, och ifall vi skulle bli riktigt hurtiga; fixa kontoret. Men jag gissar jag får rensa förråden själv, och kontoret blir aldrig av... Annars inga måsten. Jag fantiserar om en roadtrip till Tuuri, säg till om ni hänger med som sällskap! Josse och jag har planerat in en shoppingresa till Kokkola också. IKEA skulle inte sitta helt fel, men det tror jag vi kan ta i samband med Kunkku-helgen i så fall, eftersom tävlingen flyttat tillbaka till Tammerfors. En sväng till föräldrarnas villa borde vi väl hinna med också, kanske gör vi om förra årets Djuphamn-resa? Annars har jag mest tänkt ta dagen som den kommer. Slappa i solstolen med en bra bok i handen (årets utmaning: läsa mera böcker!). Träna, speciellt cykeln ska få komma ut på några långturer. Träffa de kompisar som också är lediga (eeh, är nån det?!). Och fortsätta planera dendär USA-resan jag fantiserar om.


Blir intressant att se vad allt jag hinner/orkar med under semestern. Största fokus ska förstås ligga på att vila upp mig så jag orkar med ny grupp och nya utmaningar till hösten. Och ja, jag är medveten om hur fort fyra veckor kommer att gå... Så ska göra det bästa av tiden jag har!

6 kommentarer:

  1. Som du jobbar, tränar och gör allt annat tror jag nog e blir skönt med en semester tå du bara får vara! He behövs ibland.

    SvaraRadera
    Svar
    1. he komber nog bli skönt! min utmaning blir att håll me från att GÖRA na heila tidin.. ;) e så rastlös

      Radera
  2. Ja sku vill fa ti Tuuri o koll nå lite (bara ja har hunni jobb ihop lite pengar först) :D När had du tänkt ti fa?

    SvaraRadera
    Svar
    1. har int bestämt enn, men nan dag, troligen nästa viko eller vikon efter :)

      Radera
  3. Ska du å si Sonata ti Kokkola e helgen? :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. hej nä, he har ja int hört om ens!? men vi har biltävlingar så hinner int...

      Radera