15 juni 2014

En helg i livet

En hel helg bakom, och tydligen inte en endaste tanke på bloggen. Mycket har jag hunnit med, och bråttom har det tidvis varit. Idag har jag haft en såndär riktigt skön söndag med inga måsten (förutom det som är kvar, kvällens gympass), en toppen avslutning på veckan med andra ord! Nu är det bara nio(!) arbetsdagar kvar tills semestern. Känns både bra och dåligt. Bra för att, ja, det blir ju semester! Dåligt för att jag inte fattar vart tiden tagit vägen, och let's face it: jag kommer sakna barnen. Men hux flux är det augusti igen och så är vi tillbaka i rullorna! Med nya arbetskollegor, ny avdelning, ny-gamla barn och nya utmaningar. Ser framemot ett till år på Tallkotten, där jag verkligen trivs som fisken i vattnet. 

Men nu, lite blandade Instagram/kamerabilder från helgen!

Fredag:
 I fredags efter jobbet bilade jag till Nykaabi och tog ut Elli på en tur i blåsten. Lite rädd om ryggen, så vi tog det lugnt. Allt gick bra och jag hade frid i själen efteråt!
 På kvällen besökte jag Marie och Robbi, som numera är Jutas-bor. De bor i Minnas mummi's gamla hus sålänge de bygger eget bredvid. Till vänster i bild ser ni miniatyren på deras blivande hem!
Sambon ringde från Ekenäs när jag var påväg hem till Årvas runt klockan 23, de hade vunnit Popturnén med Tasty Daze och sku nästa dag få spela på Popkalaset. Wohhooo! Fick ännu fnatt när jag kom hem och städade både köket och badrummet innan läggdags.

 Lördag:
 På lördag ringde alarmet klockan 10. Skickade sms åt Hanna och undrade ifall hon är intresserad av salladsdate. Svaret var ja, så jag hoppade i bilen och styrde kosan mot Vasa. Fick börja med en sväng via Motonet för motorolja, lampan lös på Raz.. Där började mitt dåliga tidsflow! Mötte upp Hanna utanför Cittari och så lunchdejtade vi på Sweet Vaasa. Gick i TVÅ butiker och sen tackade vi för dagen. Jag for snabbt in via Minimani, och sen orienterade jag mig till Dragnäsbäck för en snabbvisit hos Tees och Lewis samt nya hundvalpen Kiki. Det blev lite förseningar så 16:05 startade jag därifrån. 16:45 var jag hemma och då kom också första gästerna för kvällen. Vilken tur att jag hade städat kvällen innan!
 In ramlade 6 av mina gamla Yrkesklasskompisar för en av de årliga träffarna vi har. Vi förberedde lite grillat.. Allt gick bra tills vi skulle tända grillen. Sju kvinnor och en halvtimme, grillen 1-0. But we did it! 
 Förutom att det tog 1,5h att grilla allt var det ju ett riktigt lyckat koncept!
 Vi hann diskutera ett och annat under tiden. Jag hann till och med vattna blommorna!
 Grillmaisters!
 Äntligen är det dags för kääääk, säger Linn.
 Hemgjord potatissallad, grönsallad, melon, grillade ananasringar, majs, hemgjort kryddsmör, kycklingspett, och grisbiffar. Vi behövde INTE "gå hungriga hem"!
 Fina tjejer! Är SÅ GLAD att just vi hamnade på samma klass då 2007. Vänskap för livet.
Och efterrätt blev det förstås när maten lagt sig i magen: Fazerinamousse! Tydligen var vi inte så värst hungriga dock, halva skålen blev kvar... Men det är inget bekymmer! Runt elva hade de flesta åkt hemåt, och bara jag och Linn var kvar för undanplockning och förtroliga samtal om livet. Hon åkte också nån gång efter tolv när sambon kom hem från Ekenäs. På något vänster blev det då för mig att chaufföra, hade ju tänkt mig en sväng till Nykaabi men vi kom oss bara till Kullas. Där hittade vi bland annat Tom och Åsa, och det blev lite prat och musik. 
 Strax efter klockan tre var vi hemma. Jag sökte mig i säng, men sambon, som inte ätit nåt på hela dagen, satte sig i köket och tuggade på rester och pratade för sig själv. Plötsligt blev det tyst och jag gick för att se vad som hänt. Nåjo, han hade somnat. Försökte väcka honom men ingen reaktion! Så han fick bli kvar där. Efter nån timme vaknade jag och gick för att kolla hur det gått, men han hade sökt sig på vardagsrumssoffan. Kanske bättre så!

Söndag:
 Sov ända till tolv, och det var SÅ skönt! Gjorde ingenting tills det blev bestämt att jag skulle hänga med Maria och hennes mamma på loppisrace till Munsala. Då blev det bråttom med både påklädning, mat och tandborstning. 
Mellan halv två och fem besökte vi 27/31 ställen på loppisracet.
Sällskapet var mycket gemytligt, tusen tack Maria och Karin för en fin söndagsutflykt!
 
Hem kom jag med: en pastelligt mintgrön/turkos blompall (som jag sökt efter!) för 2€, en "puderburk" för t.ex. florsocker för 1€, 15x tidningar för 1,50€ och fyra böcker för 4€. Inte alls illa!
 Puderburken får hänga där tills jag hittar nåt vettigare ställe för den!
 Blev lite omplaceringar i bokhyllan för att få rum med alla nya böcker jag köpt på sistone. Nu gäller det att börja läsa då kanske...
 Fortfarande lite osäker på var blompallen ska stå, men just nu fick den flytta in bredvid dvd-hyllorna, och garderobsblomman som tidigare stod under inredningsstegen fick flytta på. Måste känna efter lite! Personligen tycker jag att dendär krukan är alldeles för stor för en sådär fin gammal blompall.
Hur mycket inredningstidningar jag än köper så fyller det aldrig dendär förbenade trälådan i min myshörna!

1 kommentar:

  1. Absolut bästa klassen had vi! Men oj va ja sir fejt ut tå ja siter hahaha :D

    SvaraRadera