9 juni 2014

Intar soffläge


Dagens feelis är inte alls bra. Sov dåligt inatt, för att det värkte på axlarna, kliade på benen, bankade i huvudet, det var för varmt eller för kallt, jag var övertrött och på dåligt humör. Somnade kanske runt halv två. Väckning 06:40 och så iväg till jobbet halv åtta. Sommardagis flyttade över till min gamla avdelning så jag kände mig lite mer hemma i huset. Har möblerat lite på nya avdelningen också mellan varven, och efter vilan hade jag datortid. Satt till och med en stund längre än jag hade behövt innan jag trampade hemåt. Ingen värme idag inte! Men måste erkänna att det är rätt skönt med lite skugga och svalka en stund.

Ryggen har som väntat varit riktigt dålig idag. Fick knappt dukat och bäddat, så lite kan jag böja mig utan att det värker till. Vänstra sidan är ju den som alltid ställer till trubbel, där kommer disken ut och i värsta fall går det som det gått nu, den blir inflammerad och det känns varmt på stället där den sticker ut. Idag låste sig tydligen högra sidan lite också, just där runt mattid hade jag riktigt svårt att vara. När vi vilade fick jag det dock att knäcka i höger så det blev lite enklare att röra sig. Kom mig hem och slängde mig genast på sängen. Nu känns det faktiskt liiiite bättre, så håll tummarna för att det släpper! Skulle verkligen inte ha råd att sticka iväg till naprapaten en gång denhär veckan också. 65€ i månaden räcker helt bra att pröjsa för dethär rygghelvetet. Så nu tar jag ett av Sörens gamla tips: Ät tre Burana om dagen och gör absolut ingenting, bara vila. Tipset taget, ska inte göra nåt utöver mitt jobb nu ikväll eller imorgon. Intar alltså soffläge!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar