10 juni 2014

Dagens dilemma

Arbetsdag mellan 8 och 15 idag. Har donat på med diverse saker på nya avdelningen, t.ex. gjort namnlappar och skrivit sommarbrev. Ryggen har samarbetat riktigt bra idag, så tror det var bra att jag bara låg på soffan och slappade igår. Visserligen hade jag ju drogat mig med Ibusal från morgonen.. Hade lite sjukt när jag trampade hemåt, så ett snabbt varv in via butiken för lite sopp-ingredienser, och så in med en till värktablett.

Nu har jag slängt ut mattorna och kokat lite kycklingsoppa. Väntar bara på att sambon ska komma hem, energinivån är låg och magen kurrar. Längesen jag satt upp nåt recept åt er här, tror jag ska ta och göra det efter maten! Kvällens planer är att veckohandla och städa. Och angående städningen har jag ett verkligt dilemma. Denna gång är det min tur att dammsuga, men dammsugning är inte alls bra för min rygg i dethär läget. Så nu har jag några alternativ: Låta sambon dammtorka idag och så dammsuger jag imorgon / Byta så att jag torkar damm och han dammsuger / Dammsuga i alla fall, men ta det väldigt försiktigt. Ja, just nu lutar det mest mot alternativ två. Vet att Kalle skulle hoppa och jubla om han slapp att dammtorka. Jag däremot, not so much. Vad är värre, att torka 117 kvm damm eller att ha sjuk rygg en till dag? I think I know.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar