25 juni 2014

Out

Lite dött här på bloggen, men har inte sådär värst mycket att berätta heller. Njuter av de sista dagarna på jobbet. Försöker njuta lite av vädret. Kämpar på med träningen. Springer på ett som annat, och gör jag det inte så håller jag mig sysselsatt här hemma. Idag var ett fint exempel. Kom hem runt klockan tre, hade tänkt åka iväg till Hällnäs UF och gå på loppis (ni ska helt klart göra ett besök dit!), hem och fixa mat, äta, och så iväg på gym, sen slappa resten av kvällen. Nå, fick ett infall när jag cyklade hem och svängde in via Solstrands blomstånd här i grannskapet. Handlade hem lite rea-blommor, sprang bara upp och bytte kläder och så drog jag igång en planterings- och rensningsrumba utan dess like. Runt halv fem var jag uppe och kokade pasta med tonfisksås, slevade snabbt i mig och dök ner i rabatten igen. Halv sju var jag någotsånär nöjd. Slängde om outfit igen och bilade till Hällnäs och gick en kort runda. Hann till och med fynda lite på mina tjugo minuter innan stängning. 

Gymmet orkade jag verkligen inte med idag, soligt och fint som det var. Så jag startade upp Ipoden (som förstås var utan ström, så jag laddade 5 minuter), drog på mig träningskläderna och trampade en sväng på cykeln. Så fruktansvärt härligt väder att det nästan kom en tår! Bara vinden som förstörde feelisen lite. Och uppförsbackar. Fy vad jag hatar uppförsbackar! Men bra för röven. 22,5 kilometer blev det på ca en timme. Skön träning och 680 förbrända kalorier på det. Förutom att Ipoden slocknade efter fyra låtar var det riktigt fantastiskt. Men det löste jag med en fulladdad telefon och YouTube i hörlurarna. Hemma runt nio. Vattnade blombänken, duschade, åt en portion bärkvarg och kollade ett avsnitt Californication tillsammans med gubben. Ska försöka komma oss i säng lite tidigare ikväll, har blivit så sent nu flera kvällar, och jag har överlag sovit dåligt. TVÅ DAGAR TILL SEMESTER. Hägrar i horisonten. 

 He blååser i hååri!
 3 normalstora blommor/växter för 10€. Så jag köpte hem en till nejlika och en silvertråd. Rev ur de fula penséerna och planterade i zinkkrukan.
 Tröttnade på de fula Vallmo-blommorna och flyttade om lite i rabatten. Mycket bättre med de nya Tagetesen där!
 Lite omflytt här också efter att ha kämpat med rosenbusken en stund...
 Tadaa! Men nästa år tänker jag plantera själv. Svärmor har tydligen inte likadana kontrollbehov som mig gällande symmetri.........
 Dagens outfit: Röda mönstrade leggins från Gömda Juveler och grå lång collegetröja från H&M.
 Snöflingan är så fin så fin! Men fortfarande hänger den på samma plats, trots att jag bett sambon flytta den...
 Dagens loppisfynd: Hästen, 20 cent. Väskan 50 cent. Och klockan 5 euro. Sjukt bra! Får se om jag vågar använda väskan...
 Hästen flyttade upp på sovrumshyllan (fast den är lite för orange för att matcha med allt det andra röda i rummet)...
 ... och burken som tidigare stått där fick bli tops-burk i badrummet istället.
 Klockan, i min nya favoritfärg, turkos-mintgrön! Men jä-häävlar vilken tickande. Måste nog fundera lite på placeringen också.
 En av mina "köp tre för tio euro"-blommor: Jordreva. Doftar underbart!
Krukan? Ja det var en gammal grej jag hittade i uthuset. Vad annars!
Vita pärlan! Bästa sjuhundra eurona jag investerat i mitt liv.

4 kommentarer:

  1. Ojoj, nu bleiv ja ännu meir sugen på att far ti Hellnäs-loppiset! :D Vilka bra fynd du gjord. Å härliga planteringar har du!

    SvaraRadera
    Svar
    1. do ska nog fara! ja va tid ikväll igen, men tyckt int he fanns så myki (i in smak iaf) kvar :/ men he fylls väl på heila tidin gissar ja :) tack så myki! e riktit nöjd :)

      Radera