4 juni 2014

Biten av inredningsmyggan

Min onsdag:
- jobb 7:45-14:45
- bilade iväg till Jeppis
- strosade runt i några butiker en stund
- naprapaten kl 16
- Blossom och Halpa-Halli, inte ett Jeppis-besök utan
- hämtade tre vårrullar på torget
- Jysk (som gjort om!) och Sunds trädgård
- hemma igen runt 19:30
- plockade i nya grejerna
- gym 20:20-21:30
- dusch, kvällsmål, två avsnitt Californication

Och så har jag gått och blivit biten av inredningsmyggan. Måste ha mera mera MERA som kompletterar stilen! Väntar fortfarande på dedär jävla hyllorna till hallen så jag har nånstans att ställa alla mina "planer"...
 Dagens inköp! Jysk: 2 x skor, febertermometer, 4 handdukar (för 1€/st!), tvåsidig klocka (5€!), handtvål, två tavlor, innerkudde, inredningskudde och ett litet ljus. Blossom: Stor glas"lykta" och 3x stjärnburkar. Halpa-Halli: Trähäst, "mejeriburk". Sunds: 3 x grönväxter på -50%, och en betongkruka till.
 Böt ut den minimala 40x40 kudden inuti ankar-fodralet mot en ny 50x50. Long Island Vintage-serien har jag länge spanat in i Jysk' reklamblad, och nu lyckades jag knipa SISTA!
 Dagens mest prima köp: två par skor för TVÅ EURO. Dessa härliga slip ins/espadrillos kostade bara 1€! Köpte svarta också, bara för att jag kunde.
 Från Blossom för 12€. Ska plantera en växt i den och hänga den på min blivande inredningsstege!
 Blev totalt kär i dendär lilla ljuskoppen. Den såg sådär passligt gammaldags snygg ut. Kostade också 1€. Plockade fram silverbrickan och laddade upp med lite ljus, voila! Synd att det inte är ljuseldantider på en stund.. Men vackra att titta på.
 Älskar dedär hyllorna. Det går att förändra stilen så enkelt genom att flytta runt lite saker! Nya hästen passade perfekt. Men nu ser jag att det börjar bli lite plottrigt och fullt snart... Får rensa nästa gång!
 "You pretty little thing", 1,40€.
 "Always kiss me goodnight", 2,10€.
 Vet inte vad dessa blommor heter, men de är såååå snygga! Detta exemplar för 9€, inklusive betongkrukan då. Ska köpa en såndär likadan blomma för mitt presentkort på Amalia, och plantera i nya Blossom-glasburken.
 Flyttade en av blommorna från vardagsrummet hit, för att få den röda krukan (problem efter att jag planterat om, nä vadå?). Nu ska vi se om den orkar där utan fönsterljus...
 Hittade ett snyggt "träd" också på -50%. Passar kanske inte så bra just där, men det får duga tills vidare! Hyllorna, var är ni...
 Okej jag veeet, helt totalt misslyckat och fel! Men här i detta hörn kommer alltså min inredningsstege av höstörar stå. Då kommer det passa lite bättre, tänker jag! Betalade förresten FYRA EURO för tre höstörar. Såg en som fick sålt egengjord inredningsstege för 45(!) euro på FB-loppis igår. Fniss.
 Man kan väl aldrig ha för många kuddar!?! Uppe i 6 st PÅ sängen och 4 I sängen just nu...
 Också ny blomma, och plåtburkar, 3 för 12€. Vet inte riktigt vad jag ska ha i dem, men kanske jag kommer på nåt..
Försökte flytta min doftranka hit nu, ska se hur det går. Senast den stod på fönsterbrädet började den vissna (har ju redan dödat en...), men i köksfönstret ville knopparna inte slå ut. Kanske nu så! Sen ser ni också vår provisoriska lösning när vi inte fått fixat nåt myggnät = upp med fönstren, ner med laskosverho. Inga flugor, hurra!

4 kommentarer:

  1. Jobbar du heltid som btgl? Vad har man för lön som de ifall man jobbar heltid?

    SvaraRadera
    Svar
    1. japp det gör jag! lönen varierar mycket mellan städer/kommuner. jag är kommunalt anställd och betalar just nu 8% i skatt. kvar i handen får jag ca 1700€ i månaden.

      Radera
  2. Blomman heter hjärtan på tråd eller också lyktranka.

    SvaraRadera
    Svar
    1. tack! kom ihåg att e va nå me hjärtan men idsta in böri googel "hjärta blomma" :D

      Radera