1 juni 2014

June

Idag är det ett år sen jag officiellt flyttade in här i Midgård. Ett år sen jag sov första natten. Ett år sen jag låg där och undrade hur allt skulle bli i vårt nya hem. Minns det så bra, när jag låg där i sängen och lyssnade på åskan och regnet utanför fönstret. Kollade Game of Thrones i datorn. Vaknade upp på morgonen och gjorde frukost av vad som än fanns i skåpen. Har ännu dendär känslan av välbehag i kroppen när jag tänker tillbaka. Från första stund visste jag att det var nåt särskilt med dethär huset. Vartefter månaderna gått har vi förändrat här. Gjort det till vårt eget. Ännu är det inte klart, det lär det nog aldrig bli. Vi bor in oss, helt enkelt. Och jag trivs bättre och bättre för varje dag. Älskar varje liten vrå, varje litet knarr i golvet, varje vindpust under dörrarna om vintern. Älskar de gamla fönstren och hur detaljerna jag hämtar in hit passar bättre och bättre. Känner att jag mer och mer vill köpa ett gammalt hus och rusta upp, istället för att bygga nytt. Samtidigt finns längtan efter att ha något som inte har alla dedär småfelen, alla dedär buckliga väggarna och hängande dörrarna. Jag är tudelad. Vilken tur då att det ännu är många år tills jag behöver göra det beslutet. Många år kvar i härliga Midgård. Hoppeligen!
Då och nu:
 Lite förändring har väl åstadskommits på dessa 365 dagar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar