29 juni 2014

Härmä dag 1

Lördagen började från tidiga morgonen med avlastning, anmälan och besiktning. Sen sedvanligt kavääras, frukost, ett varv runt banan osv. Elva körde tävlingarna igång. EVK, EVK-Naiset och sist EVK-Juniorit. Svärfar och Kalle representerade i första klassen, jag och Ida i andra. Dagen "måra påå" i sakta mak, med en och annan fördröjning. Pga det låga deltagarantalet var dock tävlingen färdig redan klockan halv fyra. Och inga bilar fick vi hem, tyvärr! En drös bilder på det:

 Son och far gör sig redo!
Martin påväg till starten
Kalle laddar
 Gick inte så bra för Martin, han blev nämligen utknuffad i vallen!
Kalles tur att briljera!
 Martin kom sig loss tillslut!
Kalles bil, som mystiskt gav upp, behövde få sig en omgång före den startade igen
 Här är han i farten igen!
  Sierran gav upp IGEN och gubbarna spenderade nästan en timme med att försöka hitta ett fel. Det såg riktigt dåligt ut för mig, orden "tyvärr Mimmi, e var itt na" hade redan yttrats och jag hade redan bokat Michaels Ford som reserv, när bilen plötsligt återuppstod!
 Emil hade också lite trubbel!
 Här har vi ett gäng glada kaväärare! Fotografen är svärmor
 Dags för EVK-Naiset, och Ida och jag hamnade i samma heat!
 Här har ni oss då, Ida i 18 och jag i 23!
Spännande tider! Ida kom sig vidare till semifinal(?) medan jag fick nöja mig med keräilyerä. Ida fick problem med gasen och det ville inte mera för henne. Själv tog jag lähtövoitto (startvinst) när vi endast var tre chaufförer i min andra start och de två andra gjorde vilppilähtö (tjuvstart), och jag tog mig vidare till välierä. I välierä borde jag ha blivit som sämst fjärde för att komma vidare, men det ville inte och jag blev sjätte. "Ja eikun makkaralle!"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar