26 juni 2014

Nedräkning


Idag gjorde jag ett kompisarmband i jobbet, med riktigt somriga, smarriga färger. Får mig att tänka tillbaka x-antal år i tiden, då jag gjorde dessa armband dagligen. Är annars ingen handarbete, har varken tid eller ro att sitta med sånt. Men dessa armband, de väcker något i mig. En pysslarlust. Kanske för att det är så himla enkelt. Bara knutar och mönster och färger. Sånt jag klarar av, inte för invecklat. En gång i tiden hade jag minst femton stycken runt armen. Vem vet, kanske blir det samma nu när jag kommer igång... Funderar på att låna hem några garn från dagis ifall jag får tråkigt på semestern, hehe. Och sen ska jag försöka klara en utmaning, nämligen dethär. Ojoj. Försökte idag. Kollade på YouTube-tutorial tillsammans med barnen. Vet inte vem som fnissade mest åt mina försök, faktiskt. Bara att kasta och prova igen en annan gång. Men nu tror jag att jag fattar! Så challenge accepted.

Annars inte mycket på hjärtat idag. Jobb 9:45(!)-16:45. Kockade tillsammans med gubben, det blev "mammas biffar", potatismos/grönsaker, sallad och dippsås. Göttens! Kalle for iväg till verkstan för att fixa på Sierran, vi ska nämligen köra i Härmä i helgen. Ni kommer väl och hejjar? För tillfället vilar jag på maten lite innan det blir dags att traska iväg till gymmet. Imorgon är det min sista jobbdag på FYRA VECKOR. Wohoo liksom! Kommer vara SÅ nöjd_tjej om tjugofyra timmar. Min första riktiga semester. Ååh. Bara sommarvärmen som fattas!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar