7 juni 2014

Myggjävlarna

Varje vår går man omkring, doftande på blommorna, sprittande i gräset, beundrande äppelblommen, intet ont anande. Solens första strålar värmer och man intalar sig själv att det ska bli såååå härligt med sommar. Speciellt sommarkvällarna med cykelturer och en cider i solnedgången får hjärtat att klappa en extra gång. Vintern känns lång, men våren kommer äntligen. Skolavslutningen är förbi och våren övergår i sommar, och alla är så lyckliga. TILLS DET SURRAR I OMGIVNINGEN. Den faktor vi alla glömmer bort, varenda jäkla år, MYGGJÄVLARNA, återvänder till vårt vackra somriga land. Och det finns ingenstans att gömma sig, ingenting man kan göra. Myggspray? Hah, trodde du ja! Myggnät? Aldrig i livet att det funkar. Myggdödare deluxe 2014? Ja jag har inte provat, men knappast funkar det heller.

Åh fy fasiken så jag hatar dedär små insekterna. Men tror ni de hatar mig? Nej, tvärtom, de älskar mig! Finns det en mygga i en folksamling på tjugo personer så väljer dendär myggan alltid mig. Alltid. Och de biter. Och det kliar. Och jag kan inte behärska mig. Så ser jag tillslut ut som en vandrande prickikorv. Och det är så i-hirriteeerande! Hatar detdär ljudet. Hatar när det bränner till på benet och man vet att nää-ä, nu kommer det börja klia. Hatar när det börjar klia på stället första gången. Hatar när jag kliat sönder så allt som är kvar är en svidande bit sönderskrapad hud. Och kom inte här och säg att "du ska låta dom bita dig, så kliar det inte". Tro mig, jag har provat. DET KLIAR ÄNDÅ. Och förresten kan jag inte behärska dendär första impulsen att slå till när det är något som "kittlar" på benet. Ibland slår jag fast det inte ens är nån mygga där. Bara för säkerhets skull. 

Men jaja. Vad tycker ni om myggor då? Är du en av the lucky few som myggorna inte tycker om? Eller har du lika stora bekymmer som mig? (det kan väl ingen ha)

Die motherfuckers!

4 kommentarer:

  1. Nej, ingen lycka här heller. Finns e myggor, så ere garanterat att jag blir biten. Sedan så e ja ju liti extra känslig mot gifti, så he e ju lagom kul.... Brukar kör på taktiken att kli tills di gar sönder, sedan så slutar di kli.

    SvaraRadera
    Svar
    1. ja har börja funder om ja e känsli för gifti å, känder nog int nan annan som har såde sönderkliade bein... Kalle fösöka föklar åt me igår att "he e jo bara att låta bli ti kli så slutar e" ÖÖÖÖÖÖH NÄÄ!? ja har sama taktik som te, kli tills e svider, tå ere bra!

      Radera
  2. Jagå har precis sama problem.. plus att ja e allergisk mot insektsbett... lagom kul!

    SvaraRadera
    Svar
    1. nej fy om do e allergisk! holeis visar he se tå? alltså do får typ na svällda böldar på beinen om en krank biter de? :o tå sko ja nog va i pissi...

      Radera