18 juni 2014

Hemkärlek

 Såg på FB-loppis att en vit Benno-dvd-hylla var till salu här i Oravais. Nappade direkt! De säljs tydligen inte på IKEA mera heller, så nu får jag endera hörta in med filmhandlandet, eller efterlysa fler begagnade hyllor. Förresten tycker jag dendär "marijuanablomman" passar mycket bättre på nya blompallen än garderobsblomman!
 Sambon städade rummet och hittade ljus-stenar. Passade fint på min bricka! En bandrulle har också fått joina ljuslådan.
Pimpade den gröna flaskan från Jysk med lite band och en skylt. 
Såhär ser det ut vid inredningsstegen just nu. Blomman fick bli kvar, men flyttades lite åt höger! Och band runt glasburken.
 Här kokar jag risgrynsgröt. I badrock.
 Här försöker jag fota min omgivning, men lyckas istället få mig själv på tre bilder. Grattis.
 Dagens handilslisto, hohho!
 Blomman som aldrig dör. Tänkte redan slänga när den fick nya blad upptill. Men lika hängig för det...
 I lördags hittade jag dessa fyra på Anttila för en 20-lapp. Hade dessutom presentkort så fick dem helt gratis. Tänker att de passar bra på utemöblemanget, om vi mot förmodan ska sitta där nångång i sommar...
 Min nya kalender, så snygg!

Är så förtjust i mitt hem just nu. Visst finns det alltid nåt jag vill förbättra, förändra. Men precis just nu är jag så tillfreds med hur alla komponenter passar ihop. Fantiserar förstås om att få klart kontoret innan vi flyttar ut, men har vant mig vid tanken att vi kanske inte alls gör nåt åt rummet i fråga. Det går riktigt bra att ha det som pant- och tvätthängningsrum också! Skrivbordet passar ju helt bra i udda hörnan, eftersom nya hyllorna fortfarande lyser med sin frånvaro... Får väl nog sparka syrran en gång i röven snart! Fast ja, egentligen vet jag ju att det hänger på järnsulfaten som inte alls funkade att måla med. Vidarebefodrade ärendet åt min moster, som jobbar där burken såldes, men det har hon nog säkert glömt bort. Så för att få nåt att hända i mitt liv får jag nog ha fingrarna med i spelet själv, har jag märkt! Som när Kalle fick i uppgift att flytta Snöflinge-ampeln. Eller såga bort rötterna till uteplatsen. Eller... Ja, ni fattar. Händer inget. Ska va en kvinno ti allt!

Annars har jag inte mycket att berätta idag. Kom hem från jobbet 13:30, och har redan hunnit med ett benpass på gymmet, dusch och en maskin tvätt. Just nu kokar jag risgrynsgröt (den blir ju aaaaldrig färdig!) och väntar på sambon. Efter intagen middag blir det Prisma för hela slanten! Bokstavligen. Sen ska jag baka något jag tror blir riktigt smarrigt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar