30 september 2013

Kauhava

Volvon, vår trogna trotjänare, fick serva oss denna mulna, smått regniga dag i Kauhava, på årets för oss sista varmanstävling.
Kalle började med att köra EVK.
 Och det gick bra ända till semifinalen då bilen plötsligt stannade och resan tog slut. När han blev bogserad tillbaka till platsen insåg vi att bensinen tagit slut. MEGAFAIL!!!
 Men sen hade han ännu chans i allmänna klassen.
 Avloppet lossnade i ett skede. Oops.. Men här kom han ihåg att tanka i alla fall!
 Tyvärr blev det inte längre än semifinal denna gång heller. Men helt bra ändå med ca 60 tävlande i klassen!
 Sen var det småningom min tur. Spana in den sexiga "jag-är-fokuserad"-hakan...
Gick väl helt okej för mig också, kom också till semifinal. Sen var det två som steg vidare till A-finalen, och jag låg på tredje plats, riktigt i röven på 2:an. Och så körde hon ut i kanten. Och så blev jag så ivrig/nervös att hon skulle komma på mig så jag svängde ratten lite för mycket. Och hamnade i andra kanten. Och sen var det bara att vänta på vem av oss som hann bort först. Och tyvärr var det hon. Så jag kom mig inte längre... 

Bilen fick vi hem, men ingen ny denna gång heller. He va han dan! Måste nog säga att detta varit en ovanligt uslig varmanssäsong. Jag har kört FEM tävlingar i år, brukar vanligtvis köra över tio. Inte fått nån bil. Inte haft några bilar. Eller tid för den delen. Men... nästa sommar igen. Så tack för i år!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar