13 september 2013

Mina fyra, in detail

Min första tatuering, som jag gjorde som 17-åring, på senhösten 2008. De kinesiska tecknen står för "väduren", som är mitt stjärntecken. Kanske inte en tatuering jag skulle göra idag, men är helt nöjd med den. Den sitter på ett relativt diskret ställe, och många gånger minns jag inte ens att jag har den.
Min andra tatuering, gjord hos Ayhan på The Joker Tattoo i Alanya, Turkiet sommaren 2010. Ville ha något som bara syns lite uppå handen, men fortsätter när man vänder på handen. Gillar tatueringen i sig, men knopparna skulle jag kanske byta ut mot blommor i dagens läge. Detta är den tatuering jag ser hela tiden, alltså den jag tröttnar på nu som då.
Min tredje och spontanaste tatuering, gjord av Kim "The Tattoo Baron" Segervall på drop in tattoo vid Netti, vårvintern 2011. På torsdag var vi på music quiz på kvällen och jag såg reklam om drop in, dagen efter hade jag printat ut en sjöhäst och så modifierade vi lite. Placeringen kanske inte egentligen passar för en sådär stor tatuering, men I love it! Min sjöhäst kallar jag för Bibbi, och hon representerar mina två sidor: kan vara snäll och gullig, men har alltid en "evil" glimt i ögat...
 Nyaste nytt, nummer fyra, gjord av Stina på Tattoo Fashion Studio i Nykaabi, i augusti i år. "Yesterday's history, Tomorrow's a mystery", en av mina favoritfraser i en av mina favoritsånger. Representerar dock främst det tankesätt jag i dagens läge anammar: det som varit har varit, det som komma skall, det kommer nog. Förut var jag alltid "stuck in the past" och hade otrolig ångest om jag inte visste redan på måndag vad som händer i helgen. Så därför denna text. Stjärnan för att jag älskar stjärnor, och så med en liten extra twist.

 Kan dock påpeka att ingen av mina fyra är lika färska och snygga mera...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar