11 september 2013

En onsdag som heter duga

Denna ljuva onsdagmorgon slog jag (motvilligt) upp mina bruna klockan 06:50. Hoppade i kläderna, käkade min vanliga morgongröt, plockade en påse äpplen och tog sen bilen till dagis. Jobb mellan 7:40 och 15:20. Bilade hem igen. Datanördade nån minut. Fixade mat.

 Dagens käk: min bästa kycklingsås, couscous och grönsallad.

Sen cyklade jag iväg till Dress Like Marie, Årvas enda klädbutik. Strosade runt och provade ett som annat i några timmar. Trodde jag skulle komma hem urfattig, men kalaset slutade faktiskt bara på 24€ denna gång.
 Nu undrar jag vad ni tycker... Är mina nya leggins as-fula eller as-snygga? Har inte riktigt bestämt mig själv ännu.
 Supersköna i alla fall! Skitsamma vad andra tycker, min policy.
 Köpte också en riktigt snygg scarf i vinrött. Love it!
 Denna vintage-jeansväst handlade jag faktiskt av Sara för nån dag sen. Har bara inte haft tid att fota den ännu. Och borde verkligen skaffa en egen basic-vit tröja att ha under. Denna är Kalles...
 Sen stack jag till gymmet mellan 8 och 9. Fullt hus först, sen fick jag vara ensam. Då måste man passa på och ta en bild eller femton. Men fattar faktiskt inte vad dedär tjejerna på instagram gör på gymmet... För jag ser då inte sådär jättefräsch ut varken under eller efter ett träningspass!
 Work those legs...
 Snart kan ni se en muskel där! Och ja som sagt.. inte så fräsch som instagram-girlsen.
När jag gick hem hade det redan blivit mörkt, hujedamej!

Och så duschade jag. Och åt kvällis. Och sen kom Kalle hem. Och så tittade vi nästsista avsnittet Under The Dome. Och det var så spännande att jag nästan sket ner mig helt okontrollerat. Ni. Bara. Måste. Se. Den. Serien.
Och det var allt för mig denna onsdag. Tack å häjj!

6 kommentarer:

  1. I like legginsen! Kidsen kmr att gill di supermyki - do e no coolast dagistanten i Årvas om/tå du far på jobb i demdi :D (fast do e säkert coolast redan nu)

    SvaraRadera
    Svar
    1. di vart faktiskt ganska populär ida tå ja kåm ti arbeiti, både bland bån å tantor :) å dem e så skön så he känns som man sko ga utan böxor, haha :D men liti svårt ti kombiner me nan tröjo..

      Radera
  2. Ja tycker att dina nya tights e ursnygg! :D Å på tal om ursnygg så e ande bilden på de i headern heilt superfiiiin.

    SvaraRadera
    Svar
    1. tackar och tackar! legginsen va nog ett "riskköp", men e nog supernöjd att ja to dem :) bildin e från 2011 men gillar an så myki så an fick häng mé i höst igen tills ja får skaffa nan ny.

      Radera
  3. Jag gillar å leggingsen! Häftigt! :)

    SvaraRadera
  4. Härliga bilder! :) Älskar att träna. Jag gillar din nya header!

    SvaraRadera