18 september 2013

En lång dag

Detta blev en ovanligt lång jobbdag för mig. Trampade iväg till dagis till 7:20. Donade på som vanligt och trampade hem igen runt 14:20. Duschade, fixade mig, slappade en stund och fixade dagens middag. Slängde i mig lite mat, och hann pussa Kalle hej/hejdå när han kom hem strax efter fem. Bilade iväg tillbaka till dagis. Fixade och trixade en stund, och så hade vi föräldramöte från 18:30. Riktigt intressant! Första föräldramötet jag nånsin är på, och jag ska "hålla" det. Tack och lov att mina trevliga kollegor var på plats också! Annars hade jag säkert glömt bort hälften och bara skämtat i min nervositet... Men, ja bjuder på e!

Nu har jag nyligen kommit hem och fått lite kvällsmål i magen. Leipäjuusto med hjortronsylt och några tuc-kex med diverse ostar och grönsaker blev det ikväll - gött! Och imorgon kommer jag vara sjuk i magen, vi fick nämligen risgrynsgröt idag på dagis = färska semlor med ost till maten. Sjukt gott, men sjukt dåligt för mig. Har faktiskt funderat dehär senaste veckorna att jag borde köra en riktig "tarmrensning" med bara smoothies till varje mål. Funderar också på ifall jag har laktosintolerans eller nån slags glutenallergi, så uppblåst och krampig i magen som jag är hela tiden. Försöker ju lämna bort överlopps kolhydrater, men än har jag en lång väg att gå... Största problemet ligger väl egentligen i att jag äter två gånger varm mat om dagen, när jag vet att jag skulle klara mig på en lättare middag på kvällen. Men he e jo så gott me pasta å ris ti såsin...

Annars inte mycket nytt i stugan. Kalle spelar GTA V (vilken karl gör inte det these days?!) och jag datanördar. Perus här hemma i Heikkilä-Heikius (Heikkilus, if you prefer) residensen. Snart läggdags, så skönt!

 Ansträngde mig lite idag och satte solpuder utöver den vanliga hederliga mascaran.
Kvällens outfit: svarta stretchiga jeans H&M, topp BikBok och kavaj, Idas gamla från Vero Moda. Och oroa er inte över sockorna, jag hade skor på mig...

2 kommentarer:

  1. Hoppas föräldramötet gick bra! He va no säkert ganska pirrigt?! Kommer väl int att få sovd naa en viko fyri ja ska hald föräldramöte :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. har ju int riktit na att jämför mé, men tror nog he gick bra :) hoppas ja fick sagt allt ja sko, å int na extra pinsamt... he va no itt så falit, hovosaken e jo att man it böv gör e sjölv! san tå vi har föräldrasamtal tror ja no e var värr :O

      Radera