8 september 2013

Sommarsöndagen

Huh, vilket väder vi har! +22 grader och stekande sol, i SEPTEMBER, are you shitting me!? Nå, bäst att tacka och ta emot, regniga höstdagar och mörka ruggiga eländiga snöslaskdagar kommer vi väl ändå ha tillräckligt av senare i höst/vinter. Började denhär dagen runt klockan halv ett, fortfarande trött efter en lite för kort natt. Var en sväng till Jeppis igår, och förstås blev det så sent som jag hade fruktat: hemma var vi först klockan halv sex i morse. Säger bara en sak: kuuul ti va chaufför åt tri karar! Eh.

Idag har jag inte hunnit med så mycket. Tvättat en tvättmaskin och varit på en 1,5h:s promenad med Cila och Madde. Kalle är i Vörå och övar med bandet och själv försöker jag hitta motivation att släpa mig till gymmet. Dethär är faktiskt första gången som det är en kamp mellan kroppen och knoppen om att gå till gymmet! I torsdags när jag och Sabina skulle träna hade jag ju varit med Cila på en lika lång promenad, och så ökade vi ju till tre set. Var så otroligt trött och slut och limin efteråt att det inte alls kändes kul. Nå, nu hade ju kroppen i princip återhämtat sig igår, och så var jag ju och red världens killer-dressyrpass första gången på ett år. Och promenerade lika fucking långt idag. Och så undrar jag varför jag är trött och slut och inte orkar... Så sori Sabina, men idag kör jag faktiskt bara 2 set! Annars finns det risk att jag klamrar mig fast vid sängen resten av hösten.

Och så några mystiska bilder från igår:
Kvällens outfit: svarta "rid"skor från Ellos, svarta nya jeans från H&M, rostfärgad fintopp från Wautsi samt svart kofta från Gina Tricot.
 Vill man inte gå NYKTER till Melody får man helt enkelt fördriva tiden på andra sätt istället. Som att stalka sitt gamla neighbourhood. Köra ner till Fäboda. Eller gå på mystiska, mysiga höstpromenader. Så skönt! Mycket skönare än att svettas och trängas och trampa i glas och få femhundra procent i närvren.

4 kommentarer:

  1. Angående tri karar:du borde ha lämpat av dem mitt på torget. HAHA.

    SvaraRadera
    Svar
    1. ja, tanken for nog genom mitt huvu faktiskt några gånger ;)

      Radera
    2. Ja tror hande eina karn int heller tyckt e va så kul att vara ti valomerkki.. Åtm lät e liti så tå ja prata me an jär förr idag ;)

      Radera
    3. jaa han va väl nog den åv dem som va mest tudelad över om dem sko ti melody elär itt ;)

      Radera