15 september 2013

Ett förskräckligt fenomen


Vet inte om ni råkat ut för detta fenomen eller ej, men ifall ni har måste jag fråga vad ni tycker om saken. Ni vet tofflorna "Ainot" och "Reinot" som finns på typ Halpahalli och används av gamla finska tanter och gubbar? Ja, nu verkar det ju så att det är "obligatoriskt" att använda dem sådär annars också. Till vanliga kläder. Det är helt accepterat. Till och med en "nödvändighet" om man följer råden som finns när man googlar tofflorna. Såg till och med några brudpar som hade dem på sina bröllopsfoton. Själv har jag sett dem på varmanstävlingarna (endast på helfinska personer), och himlat med ögonen och verkligen inte fattat vad som är grejen med dedär tofflorna. De kan ju inte direkt vara varma och bekväma att stå med utomhus en hel dag!? Och nej, de är INTE fab.

Så nu vill jag att ni ska berätta... Är Ainot och Reinot hot or not!? Skulle DU använda dem istället för sneakers/klackaskor? Jag hoppas verkligen att ni tycker som mig... URK!

8 kommentarer:

  1. Men VA?!? Använder folk dem utomhus o?! Ett sånde par har fammo som on använder tär in för att int halk tå on gar.. Men om yngre folk har börja använd dem TÄR UT nu o, så ere väl liti väl löjligt.... :O

    SvaraRadera
  2. Alltså var & ejn me sett men.......

    SvaraRadera
  3. Ja, it e di ju grann it! haha :D sko ja va 80+ å sita å stick framfö en gambäl hällo/kakelun så sko di säkert va hejlt OK! :D

    SvaraRadera
  4. Di e hemsk tycker jag! ;)

    SvaraRadera
  5. Alltså ja sku no använd di såde på na handelsreisor, eller på hälgan tå man far heimheim ele na i stil me he. Å ja har tillåme pröva ett par förra vintern, men konstatera att ja int sku ork ha di för di va så lös å rymli på foten, så di sku säkert ha flygi av när som helst i farten :p Å egentligen va di nu int så bekväm heller, hård i bottnen iaf... Men enligt me e int di na NONO heller ;)

    SvaraRadera
  6. Not not not.. Sånde skoar e sådana som jag minns att fammo hadd, och ingen annan.

    SvaraRadera
  7. janå, var å ein me sett, men tycker nog att man kan halld dem inomhus, he e di väl i alla fall laga för ;)

    SvaraRadera
  8. Jag sko int gå me såna utomhus, int ens tå ja ska hämt posten!

    SvaraRadera