22 september 2013

Veckans matsedel: söndag

Klockan 18 ikväll insåg jag att det ända jag ätit på hela dagen var en smoothie, två rostabröd, en kopp te samt lite omenahyve med glass. Pga sjukdomen har jag fortfarande inte särskilt stor aptit, men konstaterade att något ordentligt måste ja väl ändå få i mig idag. Så jag skred till verket. Det fick bli Janicas asiatiska kycklingwook idag:

 Ta två paket nudlar, t.ex. sånahär. Koka och krydda.
Stek under tiden ett paket marinerade kycklingstrimlor (jag använde min favorit, pehmeä pippurinen).
 Blanda i en burk Pirkka's aasia wok-mix-vihannekset. Och lite Findus wook + extra broccoli om du tycker det blir för lite grönt. Stek en stund med kycklingstrimlorna.
 Tillsätt en burk kokosmjölk. Observera att det inte behöver vara en såhär stor... Då får du antingen skaffa större stekpanna eller hitta på en egen lösning när allt ska blandas (yours truly...).
 Klicka över några matskedar sweet chilisås. Krydda om du tror det behövs (blir ganska spicy ändå).
 Sen ser det ungefär ut såhär. Och din stekpanna svämmar över. Och du får i närvren, för nudlarna ska ännu rymmas. Tips: ta fram en stor kastrull, blanda i den, ös upp på tallriken med hålslev och kom ihåg att köpa en mindre burk kokosmjölk nästa gång.
Supägött! Och tog ca 7 minuter att göra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar