23 september 2013

Slå mig med ditt bästa tips

Snart är det (igen!?) dags för min och Kalles årsdag, närmare bestämt den 30. oktober, alltså om ca en månad. Vi har funderat lite på att göra en kort resa tillsammans istället för att köpa presenter åt varann. Nu börjar bokning småningom vara aktuellt, men vi kan inte riktigt luska ut vart vi egentligen ska styra våra fötter. Det handlar ju bara om en weekendresa på 2-3 dagar, så inga långa flygresor här inte. Bara nån trevlig stad där man kan hitta på nåt skoj, äta nåt gott, sova i en skön säng. Nu undrar jag om ni har några tips på en "romantisk weekendresa"? Behöver ju helst inte kosta skjortan heller...

 Åbo?
 Haparanda?
(fast har redan fått arga blickar när jag föreslog IKEA osv)
 London?
 Stockholm?
Tallinn?

7 kommentarer:

  1. Jag röstar på Stockholm el Tallin!
    iofs e Åbo å fin på hösten ;) Har tyvärr int nå bra tips på nå hotell för Saras b&b e liti för liten för två pers.. ;)

    SvaraRadera
  2. Röstar på Tallinn. Zanna kan ge er många bra tips på matställen, hotell, restauranger m.m.

    SvaraRadera
  3. Christina: ja he had ja int ens tänkt på!

    just nu lutar e väl nog mest (fö min deil iaf) mot Tallinn, men måst si va e blir till :)

    SvaraRadera
  4. Tallinn e no väldigt fint, speciellt om ni aldrig vari tid så tycker jag he e en idé. Dessutom tar båtrejson så liti tid att tri dagar räcker gott och väl.
    Åbo så e ju väldigt fint, men kanski he e redan färdikollat :)

    SvaraRadera
  5. Krakow är annars en så otroligt vacker stad! Lagom stor att vandra runt i, många mysiga caféer, restauranger och barer (som är billiga!) och är man intresserad så finns ju Auschwitz där i närheten (inte så romantiskt dock.. Men sevärt!)

    SvaraRadera