20 september 2013

Sjuklingen här hej!


Gårdagens promenixande och gymmande visade sig inte vara särskilt bra för förkylningen som lurade bakom hörnet - i morse vaknade jag upp med täppt näsa, tungt huvud och irriterad hals. Tack och lov så hade vi det lugnt och skönt på jobbet idag med bara fyra barn. Så lungt att jag kunde ta ut övertid och sluta 45 minuter tidigare. Så nu ligger jag här på sängen och funderar hur jag ska orka göra något alls denna fredag. Har satt igång en tvättmaskin och undrar hur jag ska få hängt upp den. Eller diskat undan i köket för den delen. Tror jag ska tvinga sambon att sköta hushållet idag. För så får man göra är man är sjuk! Sen ska jag övertala honom att vi bara ska ha filmmys ikväll. Orkar absolut inte med nåt annat. Så ska jag vila, vila, vila. Och hoppas att jag blir frisk tills måndag!

Trevlig fredag på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar