24 september 2013

The freezing tuesday

Har frusit något olidligt idag. 2,5 grader när jag trampade iväg till jobbet - kom fram till att imorgon får jag gräva fram den tunnaste vinterjackan om jag ska klara mig på morgnarna. Iskallt på dagis, speciellt när vi vilade. Konstaterade att om det är lika kallt imorgon är det nog bäst att jag vilar med stickasockor, halsduk och mössa. Annars slipper jag nog aldrig denhär förkylningen... Jobbade 8-15 och trampade sen hemåt, med några stopp. Fixade middag och latade mig en stund. Nu har vi nyss ätit och jag samlar krafter inför kvällens zumba. Är fortfarande inte helt frisk från förkylningen men tänkte att jag kanske kan lura bort de sista bacillerna genom svetten... Om det funkar återstår att se!

Och så dagens middag:
Gammal hederlig skinkfrestelse, serverat med grönsallad med halloumi.
Konstaterade förresten att jag ALDRIG gjort skinkfrestelse förr. Tänk he! Av den enkla orsaken att jag inte riktigt gillar maträtten.. Meen, vad gör man inte för att slippa invecklade maträtter eller maträtter man ätit femton gånger på nån månad. Just det, sacrifice.

Du behöver:
- en påse frysta potatisstrimlor
- en påse strimlad skinka
- en bit purjolök
- valfria kryddor (men det måste vara mycket pepparmix!)
- två burkar matlagningsgrädde

> Varva potatis, purjo och skinka, krydda, häll över grädden. Skjutsa in i ugnen på 200 grader, ca 30-40min tills det göttat till sig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar