10 september 2013

Eine kleine listo

Snodde helt kallt denhär listan av Kix. Vet inte om man får göra så, men det gjorde jag i varje fall! För er skull, så ni ska ha nåt att läsa denna tisdagsafton.

1. Vad var det senaste du slängde i soptunnan?
En för tunn gurkskiva. Gurka skivad med osthyvel är bland det äckligaste jag vet. Tjock ska dem va!
2. Vilken låt är mest spelad på din iPod?
Lyssnar ärligt talat nästan aldrig på min iPod. Men på Spotify/YouTube hör jag mest på The Evil That Men Do. Igen och igen och igen.
3. Favoritcitat?
Tror faktiskt inte att jag har nåt favoritcitat. Inget som är here to stay i alla fall. Tyvärr!
4. Om du mötte dig själv som en annan person, skulle du då bli vän med den personen?
Hmm, ganska svårt att svara på eller!? För man har ju ingen aning om hur man är som en annan person... Men ifall denna fråga innebär att jag träffar en annan person som är precis som mig själv så, ja, absolut! Har ju nästan hänt redan. Nästan.
5. När känner du dig obekväm?
När jag är på ett helt nytt ställe med främst okända människor. Eller redan när jag är på en plats med halvbekanta människor där ingen vill prata med mig. Alltså typ varje helg med Kalles kompisar...
6. Vilken är din favorittid under dygnet/veckan/året?
En sommarkväll i juli. Solnedgång vid havet. Varma sommarvindar. Ååh!
7. Vad finns på ditt nattduksbord?
Bepanthen. Min limegröna träningsbok. Flickan som lekte med elden, ännu oläst. Mitt Nalle Puh-häfte med matkalendern i. Och massa jävla damm. Varför är det alltid så dammigt i dethär huset!?
8. Var skulle du vilja befinna dig just nu?
I en solstol på en av Alanyas stränder, helt klart. Min Turkiet-längtan just nu är helt osannolik. En på jobbet + mamma och pappa som är påväg dit denhär veckan dessutom. Rub it in my face...
9. Om du kunde vara osynlig, skulle du då använda den gåvan till att göra gott eller ont?
Skulle spionera på folk, helt klart! Så om det är ont så.. ont.
10. Vad skrämmer dig?
Att döden alltid lurar runt hörnet. Borde kanske inte fundera på det så mycket men det gör man ju. Folk dör fall och knall här och där. Är livrädd för att telefonen ska ringa och nån ska säga att en av mina nära eller kära dött. Vet faktiskt inte hur jag skulle reagera på det. Och sen är jag lite rädd för skräckfilmer. Åtminstone när jag är ensam och det knakar på kallvinden.
11. Vad är det fösta du skulle göra om du vann på lotto?
Resa till Australien! Sen skulle jag bygga lyxhus åt mig.
12. Vad skulle du göra oftare om du kunde?
Hälsa på mina mor- och farföräldrar. Visst KAN jag, men det finns liksom inte tid. Eller kanske det heter att jag inte är så bra på att prioritera... Får riktigt dåligt samvete när jag tänker på hur lite tid jag spenderat med mommo och moffa och fammo och faffa dehär senaste 5 åren. Nästan inget alls! Brukar många gånger sitta och fundera på hur illa jag kommer må sen när de är borta, och jag inte ens lagt en timme i veckan på att prata med dem. "Don't know what you got 'til it's gone". Så det är något jag borde ta mig tid att göra, hälsa på dem så länge de finns kvar!
13. Om du kunde få svaret på vilken fråga som helst, vilken skulle du välja då?
Minna och jag funderade en period i livet väldigt mycket på just en specifik fråga: tar rymden nånsin slut? Och i fall den gör, finns det faktiskt inget där bakom "slutet"? Ja ni hör ju, två 9-åringars funderingar.. I dagens läge är det ju kanske aktuellare med andra frågor, såsom "när kommer jag att dö?". Fast det är jag nog inte helt säker på att jag vill veta ändå. Bara lite.
14. Vad ångrar du i livet?
Finns väl ett och annat val som inte direkt varit det klokaste. Men tror också på att man lär sig av sina misstag, man växer genom det man gör. Så förutom en sorglig period i tonåren så är det väl inte så mycket jag ångrar faktiskt.
15. Rekommendera en bok/film/serie genom tre meningar eller mindre.
(okej ursäkta men tre meningar, kanske borde ha varit tre ORD?)
Fringe. Världens i särklass bästa tv-serie, om ni frågar mig. Spänning, mysterier och romantik, all in one. Precis som jag gillar det!
16. Nämn något du gjorde under din uppväxt som försatte dig i trubbel?
Säger en sak: Jutas-gruesome-foresome med tvillingsystrarna som var fyra år äldre än mig och deras två år yngre lillebror. Gissa hur mycket trubbel vi fyra skapade i byn!?
17. Vilken var den första skivan som du köpte för egna pengar?
Oh gosh, säkert Spice Girls. Men egentligen, förvånar det nån som är född på 90-talet?
18. Om någon skrev en bok om dig, vad skulle i så fall titeln vara?
Tja, inte "världens bästa självdisciplin" i alla fall!
19. Finns det något som folk tenderar att tro om dig som inte är sant?
Bara för att jag har stadig benbyggnad tror folk att jag är en riktig tjockis som aldrig tränar och bara äter massa gott. Många gånger har jag fått chockerade blickar över hur mycket jag orkar och vad jag äter för slags mat. Tydligen kan man inte vara stark för att man e lite tjockis...
20. Finns det något du tycker folk bör veta om dig?
Finns det nåt jag tycker folk INTE borde veta om mig, kan man väl fråga sig på denhär bloggen?! Ja, ni vet väl det mesta. Är det nåt ni inte vet så kan ni ju fråga. Eller sen får det helt enkelt vara min lilla hemlis. Okee?

2 kommentarer:

  1. Vi måst no ha vari väldigt smarta barn! Vilka vanliga 9 åringar stannar upp till 4 på natten och tänker på sådant?! Eller så va vi bara väldigt konstig.. :D

    Jag måst lån den här liston!

    SvaraRadera
    Svar
    1. janå herregud innan vi fick sovd na, allti hitta vi na nytt ti funder på :D "e rymden rund tå elär, fö i så fall har an jo int na slut"... "men he MÅST jo finnas na tär bakom!" osv.. smarta tankar!

      Radera