3 september 2013

Yks tiistaipäivä

Detta har hänt:
- väckning 0600
- naprapaten i Jeppis 7:20
- jobbet 8:40-16
- hem och fixa och käka laxsoppa
- pustade ut några minuter
- cykla iväg tillbaka till dagis
- personalmöte 18-20:45

Och nu ligger jag här på sängen och datanördar medan Kalle spelar Playstation. Borde slänga i mig lite ätbart och sen försöka locka andra halvan i säng. Blev ju inte så många timmar sömn inatt och gissar jag behöver det denna natt istället för att orka imorgon på dagis, då ett åttonde barn kommer på inskolning. De e mycke nu! Spännande tider...

Och så lite bilder:
 Igår kom vårt nya tv. Det är 55 tum. Lådan det kom i var lika lång som mig. Vi fick med fyra 3D-glasögon på köpet också. Det var inte jag som betalade.....
 Köpte två nya mattor via FB-loppis. Och en ny klocka. Och en blomkruka. Allt för ynka 18e. Hede fejjsbokkloppis e grejer he!
Vår nya tv. Och vårt gamla tv-bord. Och vår soffa som fick flyttas 1 meter bakåt. Plussa ihop allt detta och vi inser att vi får köpa nytt tv-bord illa kvickt. Så nu tycker jag ni ska hojta till ifall ni har ett extra liggande hemma. Vitt, över 150 cm, gärna riktigt billigt.
Annars funderar jag på dethär. Likadant som tidigare, Bestå från Ikea, fast med en rad till. Och utan ben.
 
Eller detta från Jysk. Dock är jag inte speciellt förtjust i högglansigt...
 Kalle har donat i sitt rum idag. Måste erkänna att det faktiskt börjar se riktigt bra ut småningom!
Och jaja, dedär gardinerna... Jag veeeet! Men försöker hitta nya som är i samma nyans som mattan. Och typ 3 meter långa. Inte världens enklaste uppgift. Speciellt inte när man INTE KAN SY.

Men nu - leipäjuusto och hjortronsylt och lite Spindelharpan.
Tack å hej leverpastej!

4 kommentarer:

  1. Vi far troligen via ikea nästa onsdag, ifall do behöver hyllan....

    SvaraRadera
    Svar
    1. vi ska ta oss en funderar, ja hör åv me!

      Radera
  2. Jisses me 55 tums tv! Vårt 32" låt nou plötslit väldit lill :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. janå herkas, he känsta no liti pyttelill hede gambäl i jämförelse... :D

      Radera